Bio och historien om igår..


Vaknade denna morgon och upptäckte att det här går inte. Jag har mått dåligt utan anledning flera dagar den här veckan och nu tyckte jag att mina kära klasskamrater skulle få slippa mitt tjat om det så jag stannade hemma. jag hade förmodligen avlidit på bussen ändå...
Min dag blev altså otroligt händelselös, ända tills eftermiddagen då jag försvann iväg på bio med Aylin, Ozkar och Oskarr. Vi såg "get smart", en action-komedi. Inte hel-tokig enligt mig iaf. En sån film jag skulle föredragit att se om en galen kaffeautomat ätit upp alla tecknade disney-aktiga filmer. De andra delade dock inte den antusiasmen med mig. Otur för dem...
 På hemvägen fick jag tummen ur och köpte Comviq-startpaket. nu blir alla som jag känner glada för nu kan de smsa mig gratis (snåla jävlar.. Ta åt er!!)

Eftersom min router tyckte det vore skojj att dö precis innan jag hunnnit publicera gårdagens inlägg
så får jag väl ta och göra det nu istället... Katjong!


Min väckarklocka, opraktiskt nog också min mobiltelefon (eftersom jag har den vanan att lacka ur på min väckarklocka när den inte väcker mig som jag vill), väckte mig inte när den skulle så jag slängde den i väggen och var sendan tvungen att spendera morgonen med att pussla ihop den igen eftersom jag gärna ville ha en fungerande mobiltelefon.
När jag kommer till skolan (40 minuter innan vi börjar, fråga inte hur jag han med det) sätter jag mig för att läsa Spanska-läxan.
Skolan är helt död, sådär som den är på morgonen innan folk har hunnit dit (Nähä!). men efter ett tag dyker folk upp. Jag mår lite halvtaskigt och klagar över det hela spanskalektionen. Förlåt får det. sen somnar jag på Sammhällskunskapen och när jag vaknar igen mår jag bättre. haha.. hoppas jag inte snarkade eller något. jag kan ju göra det ibland.
Sen var det lång luch-kö och hambugare. Inte så gott men det fick funka. Sigge hängde på igen fast att han redan hade ätit. det var trevligt, för oss iaf. för honnom också får vi hoppas.

Sen hade vi terminens första Datorkunskap. Det var väl trevligt I guess. vi fick lära oss hur man gör Mappar på (H:)-disken... Jag lyckades faktikst. förvånandsvärt nog.


Efter matten, kl 14.00, samlades vi hela gänget (de roligaste folken iaf) vid Basketplanen för att följa med tvåorna på "picknick". När jag såg den lilla gruppen som stod och väntade på att vi skulle gå iväg fick jag en väldans lust att leka fotleken*. När vi sedan kommer fram till där vi ska vara så är jag fortfarande lika fotleken-sugen.
Då säger en stor och läskig tvåa:
  -Nu har vi tänkt att vi ska leka fotleken!
Fan va rädd jag vart. tvåorna var tankeläsare. men jag var inte mindre lekvillig för det.'
 Efter ett tag halft satt jag på marken i den mån det gick utan att bryta reglerna. Jag tror jag satt på Elwins fot.
Sen var det Nörd-Quiz. jag förlorade.. jag som trodde jag var nördig, nehe. tydligen inte. Inte nördig på det sättet iaf.
Sen lekte vi Maffia** Jag, aylin och johannes blev maffisar. Isak blev läkare och Oskarr blev sherrif. Det såg mörkt ut för maffian ett tag för Aylin blev hängd och Isak nästan avslöjade mig. men jag höll så rörande försvarstal att ingen röstade på mig alls. Sen lyckades vi tillslut mörda Isak (han hade beskyddat sig själv hela spelet) och då van vi! Yay
Sen blev vi ivägkörda efter att ha förnedrat oss genom att springa som desperata åsnor efter flygande klubbor. Vi bestämde oss för att ta en uppfriskande pomenad till Liljeholmen där jag tog tvärbanan och resten av gruppen fortsatte sin färd mot den trevliga idyllen "trekants-sjön"... tror jag iaf.
när jag kom hem ägde jag skiten ur datorn på AgeOfEmpires tillsammans med matilda. Det märks dock att vi har legat av oss lite under sommarn för vi var påväg att förlora mot två stycken "Hard".. Dåligt av oss

*fotleken går till så att man står i en ring. när leken börjar låses allas fötter fast i marken. (bildligt då såklart) sen får den som börjar befria en av sina fötter för att nudda nästa persons fot med den. när person 1 nuddat person 2:s fot blir 1:s fot låst igen och den fot 1 nuddade på 2 blir upplåst.. 2 ska nu nudda 3 osv. man får inte nudda marken med något annat än fötterna (möjligtvis armbågarna.. det beror på hur man kö) till detta hör också att man får klänga på varandra hur mycket man vill. tillslut står alla i otroligt obekväma ställningar och hänger på varandra. kul som fan men man får inte vara rädd för kroppskontakt.



**I maffia sitter alla som är med i en ring. man behöver minst en som inte är med utan "Styr" leken. sen ska man utse tre maffisar, en Sherrif och en Läkare. Det gör man genom att blunda så att bara den som är maffia-man, sherriff eller läkare själv vet att han/hon är det. sen säger "lekledaren" att "nu är det natt". alla blundar. sen vaknar Maffian och väljer en som ska dö. sen somnar maffian och sheriffen väljer en som han får veta om det är maffia eller ej. sen vaknar Läkaren och väljer en att beskydda. om maffian försökt att döda honnom/henne kommer han/hon att klara sig.
Sen vaknar alla och man får veta om och isåfall vem som dött. sen ska man anklaga folk för att vara Maffisar. De anklagade får hålla försvarstal och sen röstar man om vem som ska bli hängd. det gäller för maffian att hålla sig levande så länge som möjligt och för de andra att få maffian hängd.

   Nej nu ska jag sova, mamma kommer att göra test om hjärtfel på mig annars
              det är bättre att ställa frågor än att runka offentligt// Cissi (nu lät det där som det var jag som sagt det där, men den äran går till Julian)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0