En dag med en massa människor..

satte väckarklockan imorse, trots att det är lördag. det är ganska sorgligt. Men anledningen var god (öh..) Jag skulle med Matilda och träffa Isak från hennes klass, Julian och förmodligen andra människor med. ska jag vara ärlig hade jag inte helt bra koll på vilka som skulle dyka upp, men men, det spelar ju inte så stor roll egentligen...
Vi kom dit (näh!) och vandrade runt i kanske 5 minuter innan Isak dök upp. och ungefär sammtidigt fick jag ett sms från Julian att de skulle komma sent.
En halvtimme senare kom Halva Aspudden inrasande på Medborgarplatsens torg. Julian, Jens, Isak, Sigge och en främmande människa vid namn Emil. Tydligen skulle Anna-Karin ha dykt upp med enligt planerna och vi skulle ha gått hem till henne och spelat pingis. Men Anna-Karin kunde inte närvara så vi bestämde oss för att böka ut vår pingisbord ur garaget istället och spela med det... utomhus.
Någon inteligent människa föreslog att vi skulle gå till fots från medis till oss (tror att den inteligenta människan var jag..) så vi började röra på oss. Matilda och Isak hamnade en bit fram och Emil, Sigge och Isak gick och skuggade oss en Jefla bra bit bak. men när vi kom till Skanstullsbron lyckades vi sammla truppen... ganska så bra iaf. Promenaden flöt på ganska bra med endast enstaka avbrott när tex matilda skulle knyta skorna men sen vägrade när alla skulle vänta på henne.
Eller när Julian skulle prova Isaks glasögon och därmed höjde sitt IQ med 500,  det var vi såklart tvugna att fotografera och det tog väl sin tid det med.
Efter ett oändligt pustande kom vi äntligen fram till den idylliska halvförorten Årsta och vårt hem. Då fick vi pusta lite till för vi skulle flytta runt allt i garaget tills vi kunde komma åt pingisbordet längs in i hörnet.
Vi placerade bordet omsogsfullt på gräsmattan framför vårt hus. där det blåste som fan. men inte fan att det hejdade oss. vi tomtade runt där ett bra tag. sen dök Anna-Karin och Cicci upp.
När vi spelat tills vi vart aldeles blåa i ansiktet.. Blåa!?  jaja.. gröna då, då gick vi till Caravan och Jens och Emil åt pizza medan vi andra förnöjt såg på. Någon smart själ (antagligen jag igen..) tyckte att vi kunde köra "chip-o-bojn" vilket slutade med att jag och Matilda bröt ihop i en gemensam skrattattack, som varade i ungefär en timme... När vi var klara befann vi oss på Rugbyplanen... hur fan kom vi dit? Matilda skulle äta så hon gick hem. Hon fick med sig Emil som skulle till tvärbanan. resten av oss försvan mot McDonalds för att aldrig mer komma åter...
Sen dök Rebecka upp... ganska exakt samtidigt som matilda kom tillbaka från sin matupplevelse. Vi begav oss tillbaka hem till mig. Vi förlorade Anna-Karin, Rebecka och Cicci som skulle iväg på bio, men restrerande gruppen, Jag, Matilda, Jens, Julian, Sigge och Isak, spatserade vidare. Emil hörde av sig och kom fram till att han skulle komma tillbaka igen. Sen dök Bio-gänget upp med Kladdkaka... tydligen var vårt sällskap mer eftertraktat än bio-film (Sluta skriv saker som du inte förstår)...
Sen spelade vi "Korv" fast med Seriefigurer... och tillslut hade alla dött i min soffa. Isak skulle vara hemma vid tolv så klockan 11 dök det ner en gås från taket och fick liv i oss. Alla rasade ut i en stor hög, folk kom fram till att de skulle ta en promenad hem till sig. vilket inte jag planerat för när jag varken tagit tröja eller skor. men det sket jag gladeligt i... jag var väldigt promenadsugen. Emil sörjde dock för mig och jag fick låna hans tröja (som jag praktiskt taget drunknade i).. efter att han hade smugit runt i buskarna ett tag och skrämt slag på oss alla. Sen snodde jag med mig tröjan hem. Stackar Emil måste frysa ihjäl. Anna-Karin, den snälla människan hade plockat undan i köket så när jag kom hem igen fanns det inget mer att göra än att hoppa ner vid datorn (Uch.. ibland hatar jag mig själv)

Nu finns det inget mer att skriva om ni inte vill höra en detaljerad beskrivning av mina armbågar...
          "Isak min broder" (översätt till engelska och säg det sådär lagom sluddrigt) //Cissi

Kommentarer
Postat av: jäns!

fan aj måste ju kommentera på din blogg oxå XD inta bara smyga runt o läsa som ett spöke :O



jävligt najs och lång dag hrusomhelst XD

2008-08-31 @ 01:28:57
Postat av: Julian

Jag chattar med dig nu!! Känns konstigt att samtidigt kommentera!! XD



Iaf, som Jens sa: Jääävla trevlig dag :D

2008-08-31 @ 02:46:10
URL: http://juliansmodeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0