barnt bäges borner

Första dagen uppe i Norra svea. Idag har vi varit ute i skojen och huggit oss en Julgran, med såg. Tydligen heter det "hugga" även när man sågar. Det måste vara dialekt-tjoff för det låter helskruvat. Jag tomtade runt med kameran i skogen och förfrös mina tår. Vi har minus fem grader och snö.. Mohahahaha!!! Efter att ha suttit fem-sex timmar i bil igår och totalkvaddat alla mörjligheter att bli frisk i knäet tills någorlunda snart så kändes det förvånansvärt skönt att knalla omkring i skogen lite. Nu har vi iaf en gran. Den är stor som Orvar själv och hiskeligt gles men det är vår gran och vi älskar den <3<3<3<3

Imorgon, dopparedagen i egen hög person, ska vi bila ner till Kramfors (gulligt namn upptäcker jag nu), Bollstabruk och våldsgästa Lill-faster med familj. Vi är visserligen inbjudna, men jag gillar tanken på att jag våldsgästar folk så jag tänker mentalt göra det iaf.

Här är det svinkallt... innomhus. Inga mysiga element i varje hörn, och isolering har jag hunnit glömma vad det är för skit. Men wtf, jag kurar under mitt täcke och har aldrig mått bättre, har redan hunnit läsa ut Två Kalle Anka pocketar och börjat på en bok en röd liten fågel i Juletid, sen har jag även hunnit se ett Simpsonsavsnitt och filmen Bilar... vi satt aldeles instoppade i fyrahundratre filtar min bror och jag och tittade på film. Full rulle. Som sagt, hade det inte vart för alla människor jag aldrig lär se röken av mer hade jag flyttat in i Farmors gamla hur i ett naffs... underbaraste platsen på jorden that is, yes.

      Nu kommer katten och vill ha uppmärksamhet, funkar på mig ^^ Puss å Knull //Linus


Kommentarer
Postat av: Killen som mördar/mördade (?) katter i Årsta

Fett nice blogg!

2008-12-23 @ 21:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0