Hasselahotellets Lobbylukt

Cissi sitter i lobbyn på ett hotell i Hassela och boggar. Familj har gått ut och åkt skidor men eftersom Cissi inte gillar att åka skidor med familj valde hon att stanna inne. Det är otroligt frustrerande för istället för att sitta här hade jag kunnat vara en ganska så bra bit på väg hem. Nu kommer jag inte komma hem fören fyra... tidigast fyra. och jag kommer inte kunna träffa folk (Julle (och eventuellt fagerstadamerna)) fören efter jag har ätit middag antagligen... vid sju eller så. Men men... det är tio timmar.. det får jag väl står ut. Jag försökte spela Spore, ett spel som Tommy (bror) fick i julklapp som jag tycker är skitkul, men datorn hägde sig så jag sket i det och bestämde mig för att blogga istället.
Egentligen har jag inget att blogga om, men Aylin (som vaknade klockan sex och inte kunde somna om) tyckte jag kunde skriva om hur hotellet luktar. Jag kom inte på något bättre så jag kör på det.
När jag sitter här i lobbyn tänker jag först inte på någon särskilld lukt. jag sitter ganska nära dörren så det kommer in lukten av kall snö (allmänt fräch lukt av ingenting... frisk luft at it's best) men om man nu ska försöka känna efter så kan jag ana mig till stanken av döjlande Luftrenare, lukten av luftrenare får en alltid att omedvetet känna efter vad det är för stank som försöker döljas, även om man inte vill det. Och det här är ju iaf en skidanläggning så visst fan är det svettdofter som smyger sig fram där under luftrenaren. Antagligen är den där luftrenar-doften även diverse skurmedel och tvättmedel och annat som de använder när de tvättar och städar det här stället. Men svettlukten ligger likväl kvar och myser precis så långt under att man bara anar sig till att det luktar illa. Anstränger man sig ännu mer kan man även känna matlukten från restaurangen, jag tror att det luktar pankaka... (Eat that Helle!!)
Det är just nu full rulle här... liften öppnade för 45 minuter sedan och det är nu de större grupperna börjat ge sig ut... alla i pjexor och stora osmidiga vinterkläder. Är det bara jag som inte förstår nöjet i skidåkning?
Jag ska väl inte klaga, jag slipper ju faktiskt åka ^^
          Fan nu vart jag skriv sugen.. jag kanske ska fortsätta på min Historia/Roman/Novell...
   Puss å Knull //LLL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0