Slutt på det roliga

Idag var första dagen efter Lovet... eller som Jens och Isak bestämde sig för att kalla det "Lektionsuppehåll" .. eller "Studievecka"... jag minns inte vad de Faktiskt kom fram till efter att ha gaggat i för många minuter för att jag skulle hålla intresset såpass uppe att jag faktiskt minns vad de sa till slut. (Per)
Efter 10 minuter på Tvärbanan denna morgon kom jag fram till Att jag lämnat mina kläder hemma. Det låter extremt tankspritt... sätta sig på Tvärbanan utan kläder... men det var lite med to it faktiskt. Jag hade nämligen Idrott första lektionen och Jag hade Gympakläder (de flästa anser det vara en Clownkostym) på mig. Jag smsade Aylin för att kanske kunna snylta något av henne.. men hon hade gått hemmifrån så jag fick klara mig ändå.
När jag anländer vid Hornstull får jag vänta en jävla tid innan det dyker upp en buss.. och bussen som då kommer är 153:an. Vilket råkar vara just den buss som Isak Jens och Julle åker med. Så jag fick trevligt sälskap där jag.
Framme vid vår kära Gymnastiksal förklarar Hasse att vi ska se på Film så vi behöver verkligen inga Gympakläder... vilket passar mig optimalt bra just denna fina start på veckan.
Vad fan hände på samhället?? Jag har total blackout... Nada I remember... Konstigt (näh inte riktigt..)
Iaf.. på klasstiden fick vi veta att det ska spelas "nattspökboll" senare in i månaden... Lät otroligt roligt tyckte jag, jag har haft riktiga humörsvackor vissa perioder när jag tänker på att när man gått ut gymnasiet eller när man slutat ha Idrott kommer man antagligen aldrig köra spökboll, killerboll, dogeboll eller liknande och det är något som jag tycker är väldigt väldigt roligt.

Saknade Sigge på Lunchen... Blev Meddelade av Vilgot att han inte var i skolan. Hoppas han är frisk till Imorgon... Sigge gillar vi ju.

På svenskan gjorde vi lite Planering och sen hoppade Jag och Jens på julle för att han tyckte skoluniform var en fantastiskt korkad Idé. Vi rev bara ut hans tarmar och lite av tånaglarna.. det är ju trots allt yttrandefrihet här i Svea.
Sen så sprang Julle iväg för att leta upp Per. det var något med hans busskort som Per inte hade hittat...
Jag och Jens begav oss mot bildsalen.. isak var försvunnen för länge sen. Vi stod utanför bildsalen, som till vår förfäran tycktes vara låst, och Duelerade ett tag innan Julle kom, sen fortsatte vi tills Julle tog fram "Lumenes..Lumens.. Lumenis (jaja) Block Chalenge", då kunde inte Jens hålla sig därifrån. men det varade inte länge för Anna kom och förde oss till emoträsk och Bildsalarna där...

Vi fick gojja med lera i temat "Pandoras ask (eller vilken annan jävla ask som häldst)" det han inte bli ngt mer än skisser för vår del iaf... eller han Jens göra något? Näh?

Efter det så skulle vi dra oss hem. Vi är påväg ut ur emoträsk då jag oavsiktligt tittar in genom en dörröppning. Det var himmelriket... Tiden stannar upp runt omkring mig. plötsligt börjar min kropp röra sig emot detta gudomliga.. jag försöker inte motverka det utan följer villigt med in... Där inne hänger foton på trådar, svartvita foton av random saker. det är precis toppen.. jag har allt jag behöver i hela världen. Då.. då kommer en kall och mörk skugga. den tar mig om handleden och tvingar mig ut därifrån. bort från det underbara. Jag var jätte-gramse på Julle hela vägen ut från skolans område.

Sen så följde jag med Julian hem och åt Wofflor och Pluggade en jävla massa Japanska... Cissi is japanska Expertioso (kommer vara tills imorrn eftermiddag ungefär.. then it'll all be gone)
Mamma var inte så arg på mig när jag kom hem (vid halv 11) eftersom hon sov... men vafan (jag tror jag börjar ta för givet att mina föräldrar bara låter mig göra som jag vill utan att bli speciellt arga... det borde jag nog inte göra really) iaf.. jag och Julle diskuterade Lite om hurvida man ska leva i nuet eller planera för att få ett så bra liv som möjligt i framtiden... Sen kom frågan om Skoluniform upp igen vilket ledde till att vi började tjöta om militären och sveriges försvarsmakt in all... alltid skojj...

sono aoi shaapupenshiru wa watashi no okaasan no desu ^^ //Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0