Guidad tur i Aspudden!

Idag skulle vi har vår första lektion som Japaner (öh..) Vi knallade förbi spanskan (rummet bredvid så det var ingen major omväg) och sa att vi inte skulle dyka upp där längre innan vi hoppsade vidare till Japanska-klassen. Våran lärare var skön som in i helvete. Ångrar inte mitt byte en sekund. Vi fick dock läxa, men det är inte så farligt.
Jag kan för allt i världen inte komma på vad vi hade för lektion sen så jag skippar väl det.
Lunch: Pankakor. Mums (Ettordsmeningar? Undvikes!)
Sen var det Matte. Eller det var faktiskt datakuskap först men det var ganska ointressant. På matten iaf så fick vi en uppgift (vi fick flera men de andra var bara allmänt tråkiga) som var att skriva 2/X som en potens. jag tänkte att eftersom 1/5 är 5 upphöjt till -1 så borde ju svaret vara  0,5X upphöjt till -1  (2/X=1/0,5X) Men när jag sa det till Attila sa han att det var fel. Jag förstod visserligen hur han tänkte när han gjorde. men det gjorde inte mitt tankesätt fel. Jag frågade honnom men han vägrade förklara för mig. Frågade när jag kom hem istället och Pappa förklarade att 2xX upphöjt till -1 faktiskt är samma som 0,5X upphöjt till -1. Så nu fattar jag!!

Efter matten skulle vi på Utflykt (exkursion?) Med vår käre Sten. Vi Tomtade omkring vid ett kärr och pekade på fina blommor som vi skrev upp. Vi hittade ett roligt elstängsel som majoriteten av klassen fann otroligt roande. de "stötade" sig själva och då och då kunde man höra lite skrik.
Någon hittade Tistlar. Så vi startade krig och kastade tistlar på varandra. nästan lika kul som att kittlas.
Sen åkte vi hem. Mycket givande utflykt indeed!

Jag mitt spån glömde såklart att gå av där jag skulle av så jag åkte med ända till Aspudden (stationen efter där jag skulle av) när jag ändå var där kunde jag lika gärna se stället så vi gick en liten Guidad runda förbi Joel-parken.. nej.. jo. det var så va? Sen blev vi hungriga (sluta skriv "vi" när du inte pratar om dig själv) och gick hem till Isak. Isak hade världens mysigaste lägenhet och världens härligaste kök. Vi åt nudlar och lekte med Chop-sticks-fodral. sen kom Emil, det var trevligt. han var sjuk stackarn, men vi drog med honnom ut iaf och svängde förbi Willys, såklart! Isak köppte vingummin (med julians pengar?) som vi alla tog del av sen. Jag borde kanske varna er för det förresten. Om ni inte vill att jag ska äta ert godis, bjud inte! för jag kommer att äta det! Ofta är det den här "Jag bjuder för att vara snäll fast jag inte vill bjuda egentligen" och "Jag tar för att vara artig fast jag inte vill ha egentligen", sånt skit förekommer en hel del bland oss tjejer iaf, men det är bara löjligt när det kommer till den nivån så jag ska vara tydlig. Vill ni ha kvar ert godis, Ge det Inte till mig!!
Iaf. vi skulle följa Jens hem för han skulle äta. på vägen passerade vi Aspuddsparken. Jag fick världens chock för helt plötsligt, utan förvarning, kännde jag igen mig. Läskigt som fan. Sen släppte det och vi kunde gå vidare. Emil skulle också hem och äta så vi gick tillbax igen. Nu var vi plötsligt bara Jag, Julle och Isak kvar... (säger lite om vilka vi var från början också..) så vi gick till Robert (ny människa) och satt i hans hall i en kvart. Sen skulle Isak hem och äta, och Julle med. så då åkte jag med hem. 10 minuter fick jag vänta på den satans tunnelbanan. men det var iaf inget blått tåg så jag klagar inte. 

när jag kom hem hände inget kul så det får bli allt för idag.
 btw. utanför Jens hus fanns en tjock (eller mycket pälsig) katt. söt..//cissi

Kommentarer
Postat av: Julian

Katten var fan badass!! XD YEEAAAAHHH!!! mjö.

2008-09-05 @ 17:40:59
URL: http://juliansmodeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0