Muffins-fabriker och mördande svenskalärare

Idag skulle vi ha idrott på stadshagens idrottsplats. Behöver jag säga att jag var vilse som in i hela helvete? Jens, Isak och Julle fiskade upp mig vid T-centralen och förde mig tillbaka i säkerhet. (öh..)

Jag kom iaf levande fram till dit jag skulle tillslut. Och eftersom Aspuddenfolket hade varit smarta nog att inse att detta förmodligen skulle inträffa och därför sett till att vi hade en massa extratid på oss, så vi kom i tid också. En otrolig bragd där, Jens tyckte hela situationen var ytterst dramatisk.

När vi skulle tillbaka till skolan var det en kvart kvar tills tunnelbanan skulle komma så vi fick knalla. Men det funkade det med. bortsett från att vi i princip inte hade äns nästan en aning om vart vi skulle. Men va fan.. det gick bra iaf.

Per sköt fram vår lektion så härmed börjar vi alltid Sammhälles-lektionen kvart i (istället för halv) så att vi ska ha god tid på oss att såsa efter idrotten.

På klasstiden efteråt skickade vi Diego till Matrådet, trots ganska stora protester...


På luchen var det korvbuffé, med 2 olika sorters korv. Varierat värre. Vi roffade åt oss en massa apelsinklyftor som Jens åt.


På svenskan malde vår otroligt hurtiga lärare på i minst 45 minuter om hur man inte orkar lyssna i mer än 20 minuter. Gaaah!! Sen var vi döda allihop, och då var det vår "veckliga" tvåtimmars bildlektion. Vi fick klippa hål i ett papper som vi skulle kika igenom när vi ritade stilleben sen.


Hela dagen har jag gått och tittat bakom ryggen och undrat vart fan Emil tog vägen. Men sen kommer jag på att nej han ska inte vara här nej. Det är lite sorgligt. Undrar hur fan det hade gått om alla Aspuddare hade varit i samma klass. Det hade nnog varit värre än om jag och matilda hade vart det tom.


Efter skolan tomtade vi iväg till Medis och  träffade Matilda och folk från hennes klass, samt Cicci och Rebecka och denise.. som jag aldrig träffat förr. Isak dök upp igen också.. han hade hunnit hem å badat under tiden vi halv-esteter hade varit kreativa på bildlektionen. Vi plågade varandra med att kittlas. Matilda tog tom Jens som gisslan för att jag inte skulle avslöja hennes svaga punkt. Då tyckte inte Jens att jag skulle göra det längre. Men det kom fram ändå tillslut. Men vi kunde inte riktigt gå fullt ut mot matilda eftersom hon fortfarande har ont i knäjäveln.

Plötsligt var vi vi Muffins-fabriken (inget speciellt konstigt eftersom det var dit vi var påväg) vi innhandlade 8 st muffinsar. En halv till varje fot. Förutom matildas fötter.

Sen gick vi och matade änder med dem. Jag och Isak iaf. De andra ville ha sina muffins för sig själv. De jojnade dock senare när de fått nog av sina muffins, efter att ha ätit kanske en tredjedel.

Det var nog bara Jens som åt hela sin. Eller Isak kanske också åt upp (även om han kastat en del till fåglarna medans han åt) men jens åt en halv muffin till så han vann iaf.

Sen skulle Isak äta så folk åkte hem till sig.

Matilda som inte bakat åt sin Isak (albin) än var tvungen ätt göra det och såklart skulle jag hjälpa till. Jag var jättetråkig kännde jag verkligen, inte meningen, det blev bara så.

Sen hade hon inget socker (suck) så jag blev ivägtvingad till Ica också... men jag fick äta smet sen så det var värt besväret.


Nu ska jag hinna med lite spanska (BLÄH!)

           Yo no gillo español//linus på stål-kalle


Kommentarer
Postat av: Julian

Hahaha, en åt varje fot. Fyndigtfyndigt :)



Jag fattar inte hur du kan komma ihåg alla småsaker som hände under dagen. Jag skriver bara att jag inte orkar skriva om det jag inte kommer ihåg. xD



Skoj as always :)

2008-09-01 @ 22:37:56
URL: http://juliansmodeblogg.blogspot.com
Postat av: jähns!

yaye jag har två bloggar att läsa nu! XD julles funkar ju lixom inte... O.O

2008-09-01 @ 22:44:33
Postat av: Julian

Men mjöö.. -.- Ok, jag tar tillbaka allt det jag skrev! Snälla!!

2008-09-01 @ 22:46:12
URL: http://juliansmodeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0