Vi stenar oss.. för vi är dagisbarn

Idag var Julle Joxig... hans vänner är gramse på honnom för att han inte umgås med dem lika mycket. Jag måste säga att jag förstår dem. Men samtidigt är det väl upp till Julle vem han vill Umgås med... och de har inte precis gjort eller sagt ngt innan för att han ska fatta att de vill vara med häller..
Uch.. stackars Julle :(

Idag så åkte jag till skolan som jag brukar göra på vardagar... Kände mig extremt uttråkad så när en dagisgrupp kom förbi blev jag själaglad.. Jag tog upp en sten och sulade den mot närmaste unge... barnen flydde i panik in i portar längs vägen för att gömma sig. Men jag träffade dem ändå... Unge efter unge föll, de flästa var medvetslösa men nåra hade bara fått bulor och andra krams-skråmor...
Sen fick jag ett sms från Isak där det stod att jag skulle kasta en sten från honnom med.. Jag tog min chans och Kanstade det hårdaste jag bara kunde. "KABAM", den träffade en fyra-fem årig, blond liten tjej, mittemellan ögonen. Hon föll som en planka, död som en sten (höhö), som tur var så var det ju Isaks sten som jag kastat så jag fick lova en helt förstörd dagisfröken att skicka honnom till Polisen när jag träffade honnom sen. Det lovade jag...

När jag kom till skolan var det ganska öde... Tog min tillflykt upp till 'blå soffrummet' där var det full rulle. Efter ett tag kom Julle och Isak.. de hande slarvat bort Jens i en skrubb någonstans... Men han dök ganska strax upp.

Lektionen var inte värd att nämna.. eller? Nu har jag ju börjat så va fan, here goes; Vi fick ett mycket stilfullt A4 papper med text på. tyvärr saknades det ord på vissa platser i texten. "Oh Nej" tänker ni nu "ve och vasa" (nåde er om ni inte tänkte så) "nu går det ju inte att läsa hela texten" Men tänk så fantastiskt, det var just det som var meningen... Vi fick lyssna på en låt med samma ord i som texten på vårt papper. Men då vi kom till ett ställe där det saknades text skulle vi lyssna extra noga och fylla i ordet som saknades...
Sen fick vi skriva lite om Marie-Claire... När vi var klara med detta tilldelades vi en Skräckhistoria... den sa till oss att den stod utanför vår skola och skulle mörda oss efter att vi läst klart. Vi blev ganska medelmåttigt rädda och sen så slutade vi.

På matten blev jag arg... Jag skulle gladeligen ha kastat en tomburk på Attila om jag hade haft ngn. Det stod fel i vår bok och jag grämde mig som fan över det...
vi fick i läxa att fixa den uppgiften vi inte han med pga att vi inte fixade den uppgiften det var fel på...

När vi åt lunch sa Jens att Isak inte hade ngn egen vilja och att Julles pappa fanns... Det blev en vild diskussion. jag envisades med att vi inte alls kunde veta säkert att Julles pappa fans men i diskussionen om Isaks fria vilja orkade jag inte föra min åsikt så passionerat.. Isak fick göra det själv... Visst kom jag med små inlägg då och då.. men det var inte någon stark åsikt som jag hade i den frågan så då tyckte jag inte att jag skulle utala mig så jättemycket...

Sen blev matilda Joxig igen... mobilen åkte upp och ner ur fickan hela Biologilektionen... Men jag hängde med ganska bra ändå...
Japanska.. lärde mig en massa Hiragana.. Kännde mig duktig som fan ^^

Sen så hade matilda dykt upp (hon var på vårdcentralen med sitt knä idag.. bra bra) och satt och väntade.. Vi stack allihop till McDonald's och inväntade Mario och Cicci. Emil behagade oss med sin närvaro också efter at ha longbordat hit från jag vet inte var.
Vi hoppade runt som kantiga kycklingar i borgen vid den gröna parken som fanns vid vår skola... Mario och Emil lekte ("") satanister och knöt ihop mina skor. Jag fick hoppa som en tossa för att inte ramla... Sen kastade vi sand i varandras munnar och krigsmålade ansiktet på.. Mest mig...

Sen satte vi oss på Tunnelbanan och störde allt och alla... Det var trevligt...
   Är hemma nu och viker tidningar och försöker följa med i det som händer på Julles blogg...
  Måste vara diskret.. *försvinner*//Cissi

Kommentarer
Postat av: Florian

Joxet på min blogg verkar ha lagt sig nu...



Hahahahaha, min pappa finns, det lovar jag dig!

(förresten så gillar jag hela det andra stycket som fan!! Jag och Adam skrattade högt. :) det om stenandet av småbarn altså)

2008-09-23 @ 21:18:37
Postat av: cissi

jo jag har märkt det.. skönt :\



Haha.. jag tror att han finns men jag är inte 100%säker ^^

(haha..tack.. ja jag kännde att jag var tvungen att göra ngt sånt idag..)

2008-09-23 @ 22:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0