Satans långt inlägg om allt från hasselbuskar till blodprovsbajs...

Igår var vi på exkursion (har fortfarande ingen aning om hur det stavas) igen med vår käre sten. Vi åkte i samlad trupp från skolan till Akalla. därifrån gick vi, i inte lika samlad trupp, till en gullig liten (den var ganska stor egentligen) skog, inte alltför långt borta. Julle sa ngt på vägen som jag tänkte att jag skulle skriva här men inte fan kommer jag ihåg vad det var... Jag får börja bära omkring på ett litet anteckningsblock där jag skriver upp allt bra "blogg-material" ... Jag tror att han ägde sig själv på ngt vis. men som sagt.. minns inte.
Först stötte vi på en "ek-och-hassel-skog", med mycket ek och hasselbuskar (Nöh!) Sen vidare till en mer granskog som är den vanligaste skogen i sverige (ca 60% av hela sveriges yta?) och tillsist Tallskog, som man ser ofta på öar i sthms skärgård. (wow.. vad det där lät proffsigt)

Efter Exkursionen gick vi hem till Isak. Jag satte lite griller i isaks pappas huvud med den där matte-tjoffisen som pappa visade igen häromdagen. Jag mindes den inte till 100% men jag tror att jag fick till det iaf... (Öhh)
Sen gick isak iväg och spelade smach med Mario, Robert och Cicci som dök upp och jag, Jens och Julle satt kvar i köket och diskuterade hurvida Katter är mer Unika än hundar på andra sidan muren... Det gick ganska hett till. Jag och Jens drabbade samman rejält. Cicci, Mario och Robert orkade inte bry sina hjärnor med argumentationer på vår intelektuella nivå så de gick iväg och överlät åt Julle att få stopp på oss. Det funkade relativt bra. vi insåg iaf att vi inte kom någon vart, och det är ju alltid något. Istället hoppade vi på Julle angående Tid... men det blev ingen långvarig diskussion egentligen, och det förde oss (mig och Jens) samman igen efter att ha varit dödsfiender för dryga halvtimmen.

På "Årstafältet" (Tvärbanestationen) Träffade vi på Matilda. (liten värld) Cicci, som agerat dagisfröken åt det här bowlings-projektet, drog iväg oss till Partihallarna och Skällde lite på Matilda för att Anna-Karin och Rebecka suttit och väntat i typ en timme. Men vid lite över 6 var vi där hela högen. Mario, Matida och Rebecka skulle bara kolla på när vi andra gjorde bort oss, men vi andra spelade skiten ur oss (Öh..) Jag förlorade första serien men sjönk till medelmotta sen i totalen. Jag hade kul ändå. och det var egentligen ganska jämt... typ alla låg i toppen någon gång, och de flästa låg i botten någon gång med. Isak vann tillslut iaf, dels eftersom mario gjorde ett dålig sista kast åt Cicci... men antagligen hade Han vunnit ändå.

Efteråt spatserade vi hem till Mig.. alla utom Anna-Karin, Cicci och Rebecka, som skulle äta hos A-K. Sigge kom också och Satt under bordet ett tag när vi andra åt. han åt visserligen han med sen. Det blev allmät Kaosigt med 10 pers som skulle äta i mitt kök.. men kul som fan hade vi iaf.
Sen rullade vi bort till A-K. Vi spelade pingis och ett par folk Basketade också... Ganska många basketade.. ett tag var det bara Jag och Julle som inte basketade faktiskt. Men sen kom fikusarna (varför har jag börjat säga så?) in igen och vi lade oss i en hög i soffan ett tag. Det var tänkt att vi skulle se en film. Men det gjorde vi såklart inte. Ingen var på tillräckligt bra filmhumör, antingen så var vi för speedade eller så var vi för trötta för att engagera oss i ett få igång filmjäveln. Vi gick upp och lade oss i en hög i ett rum istället. otroligt charmigt litet rum om jag får framföra min åsikt. Ett trumset i ena hörnet och tre madrasser på golvet +en hoprullad i hörnet. Vi kom fram till att Julle, Isak, Mario, Robert och Jag skulle sova hos A-K, medans Matilda, jens Sigge och Emil (som dök upp plötsligt från ingenstans under kvällen) skulle hem till vardera egna sängar (kan man säga så?)
Jag, Julle och Isak följde av någon anledning med. från början var det för att matilda behövde ha sälskap. Men eftersom Jens, Emil och Sigge skulle hem till sig så hade hon ju redan det. Men vafan.. vi hängde på ändå. Matilda tog sån tid på sig att säga hejdå att folket missade sin tvärbana och vi gick en liten promenad (Inte "Vi") på spåret medans vi väntade på nästa tåg. Det kom efter 13 minuter och förde bort våra följeslagare.

När vi kom tillbaka ramlade vi rätt in i en stor ormgrop. Isak hängde glatt på, man jag och Julle satte oss på sidan av och övervakade det hela.
Sen fick någon drivande människa för sig att vi skulle se den där filmen ändå, så vi fick skumpa ner och sätta oss framför tvn. Filmen vi såg var "He's the Girl" , en film i verklig "Freaky Friday" anda.
Det blev lite för mycket förflyttande för min smak, Men när vi kom tillbaka till "madrassrumet" igen efter filmen så stannade vi där resten av natten iaf. Sov lite av och till mellan 2 och 5 (filmen var slut ca kl:2) då jag vaknade och kittlade Julle, sen ringde någons mobiltelefon. vid halv 6 somnade jag och vaknade igen vid 8...
men jag mådde lite kymigt och en stund senare svimmade jag in i väggen... Svimmade igen när vi åt frukost så mamma och pappa fick komma och köra mig till sjukhuset. jag har svimmat ganska mycket den senaste tiden och de har börjat bli ordentligt oroliga för att det är något allvarligt.
Jag ville inte åka till sjukhuset, jag skyr sjukhus som pesten, men jag var väl så illa tvungen kändes det som. det känns inte riktigt snällt att skrämma slag på sin omgivning häller.
Fick ta EKG-test och blodprov, Inte roligt. EKG mäter man med små kontakter som man sätter fast på kroppen, jag ville bara springa min väg. Kändes verkligen som om jag typ låg på min dödsbädd .... tydligen har jag inte Diabetes iaf... men när jag beskrev hur det kändes innan jag svimmar och mamma och pappa berättade att jag krampar/spänner mig när jag är avsvimmad så blev doktorn lite konfunderad. att det snurrar i huvet tyder tydligen på att det är ett Hjärtfel, medans det faktum att jag spänner mig tyder på precis motsatsen. Hon trodde att det kunde vara någon sorts kombination mellan Hjärtfel och epilepsi... Jag ska Iaf Tillbaka och ta EEG-test och kanske tom ett till EKG-test. det jag tog idag varade kanske drygt en halv minut. men om jag ska ta ett till kommer jag få vara där ett dygn. Det vill jag INTE! Håller tummarna att de ska tycka att det inte behövs.

När jag kom hem grät jag lite...Uch.. tycker inte om Sjukhus... sen så satte jag mig vid datorn. Kanske ska träffa Matilda och Julle sen också, får se hur det blir med det...
                                                   Tack för att ni tar hand om mig och förlåt om jag skrämde er //Cissi

Kommentarer
Postat av: Julian

Jojo, mustiga inlägg gillar vi. :)

Som sagt; huvudsaken är att du mår bra. Du behöver inte be om förlåtelse för nåt alls. :)



"Jag tror att han ägde sig själv på ngt vis".. jo, jag tackar! XD

2008-09-21 @ 00:41:11
URL: http://juliansmodeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0