Grattis Julle 16 år ^^

Jag tror inte jag kommer lyckas skriva ngt inlägg idag... jag kan försöka...
Igår, Lördag, fyllde Julle år... Jag och matilda tillbringade förmiddagen med att baka chokladmojs-kakor till honnom. vi begravde ett dolt medelande i kakorna som vi tänkte Julle skulle (haah... fydigt.. jaja) klura ut vad det var. oturligt nog så blev de lite halvt mosade när vi dels kutade gärnet till tvärbanan ( som vi missade ändå..) och dels försökte slicka varandra på kinden...
Men det gör det hela bara lite mer spännande, eller svårare för julle att lösa iaf... vi gav honnom ett IQ-test typ... sen var matida djup och gav honnom en ficka som man inte kunde ha saker i för att man inte ska vara så materialistisk... det var iof jag som gav förslaget som ett litet skämt.. men hon nappade på det, och det var väl lite skojjs...
När vi kom till midsommarkransen så tog vi å knallade hem till Julles lägenhet. Dörren öppnas av födelsedagsbarnets moder, hon nämner att folket gick för väldigt inte länge sen, vi öppnade munnen för att antyda att okej då kanske vi ska försöka få tag i dem och se vart de tog vägen, men det hinner vi inte förrens Julles mor försvinner ut i köket efter att ha kastat ur sig frågan "Vill ni ha godis?" ... Det tog ett par sekunder innan jag och min följeslagare fattade vad som hade inträffat, och då hade Gunilla redan kommit tillbaka med en skål för länge sen. Jag hade i ren förvirring tagit en marsmallow-moj, utan att alls tänka. Men den var god så det var inget major misstag..
Sen ringde vi Emil (Julles mobil hade dött pga av Grattis-spammningar (du får fan ta och ladda mobilen oftare, den dör ju hela tiden)) och tog reda på att de var precis vid tunnelbanan... dålig timing, vi hade altså precis missat dem. men vi hoppade bara ner till tåget (wow.. dubbeltolkning där) där de satt och väntade... sen hoppade vi runt där en liten stund. Inte så länge dock för vi skulle till Pizzerian.. (pizzeria, pizzerian... jaja) det var inte ett speciellt stort ställe, som ett vanligt litet pizzaställe där de flästa hämtar med sig pizzan hem. Där kommer vi altså, 7 st pers, indrällnades som en skock mufflonfår av femte kalibern (Öh..) Vi möblerade om hela stället och beställde en Pizza var. Det tog tydligen väldigt lång tid att göra en Calzone utan skinka... men vafan, jag överlevde...
Vi sjöng en stump för Julle, han tyckte det var jobbigt som fan och gömde sig bakom Marios hatt. Jag förstår honnom, visst det är kul när folk sjunger och så men man vet inte vad man ska göra av sig...
När vi hade smällt i os i snitt en Pizza var (Isak norpade slattar till höger och vänster, och snett raktfram.. jaja) så gick vi därifrån och lämnade en Pizzeria i totalt kaos. Vi förflyttade oss tillbaka hem till Julle för att tacka hans ömma moder för Pizzorna. Det blev ett unisont "TACK" och sen ett mer förvirrat "för Pizzorna" från oss i Hallen. komiskt nog var Gunilla upptagen med någonting i vardagsrummet så hon reagerade inte ens på vårt fina.. ja.. vårt fina..äch...
Sen satte vi oss i sofforna och tittade på "Vem vill bli Milionär?" vi hade vunnit en massa pengar ifall vi hade varit med.. allihopa sammtidigt.. Emil kunde en jefla massa iaf...
Sen gick Jens och Matilda och hämtade Isak från matildas klass nere vid tunnelbanan, när de kom tillbaka tyckte matilda att vi skulle gå upp. Eftersom Julles mor allierat sig med matilda och stängt av tv:n så hade vi inte något bättre för oss så vi hängde med upp till julles rum...
   nej jag blir för hypad för att fortsätta nu.. *springer och häller vatten på mig*
okej jag ska försöka fbeskriva det här utan att det låter dumt... men det går inte, så målet får bli att det ska låta så lite dumt som möjligt (wow.. att förklara att det låter dumt, låter dumt det med.. men jag orkar inte hålla på och formulera om det där så det får vara) iaf... okej here goes, Julle and I kissed (wow.. det funkar på engelska..) ganska så länge, ganska så väldigt länge tom.(förlåt men jag klarar inte av att beskriva sånt här, det betyder inte att jag inte tyckte det var trevligt, verkligen inte)
Efter ett tag tyckte folket (Matilda) att vi skulle gå ut så då fick vi lägga av, tyvärr hade våra ben totalt slutat att fungera (blir så när man sitter i skräddarställning i mer än en timme) så vi halvt stapplade, halvt rullade ner för trappan. Vi tog oss, på ngt mirakulöst sätt, ner till tåget igen och satt där i nästan en timme... sen skulle Robert och Isak gå och Matilda med så ja var tvungen att hänga på... vi gick tillbaka till Julle och sen så hoppade vi ner till tunnelbanan, sa adjö till alla i fem minuter innan tågen kom och så åkte vi hem.
jag var jättehypad när jag kom hem... känndes inte som om jag (Ooo 2.23) skulle kunna sova alls, fast samtidigt var jag jättetrött i ögonen...
Jens tipsade om en sida där man kunde plugga glosor som var väldigt bra faktiskt...
 
         jaja jag ska försöka få lite sömn i mig (?) nu natti //cissi


Kommentarer
Postat av: Julian

Tack ^^ (jag vet inte vad jag ska skriva, jag är typ utanför den här världen eller nåt ^^)

2008-09-28 @ 18:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0