Om Jens Grafräknare! och en del annat med

Ni vet såna där dagar där allt bara går helt rätt. man vaknar på morgonen och är lagom pigg. inget saknas när man ska äta frukost. kläderna man känner för att ha på sig är inte i tvätten och håret lägger sig precis som man vill.
Tunnelbanan är inte sen och det sitter ingen stinkande gammal gubbe bredvid en.
Låset till skåpet kronglar inte och man har inga elaka spanskaläxor. Ni vet såna dagar...
En sån morgon hade INTE jag! Badrummet var okuperat från sekunden jag steg upp tills fem minuter innan jag var tvungen att gå. det fanns inget smör och bara torrt bröd att äta. missade den tvärbanan jag hälst bör åka med. och den jag verkligen Måste åka med för att hinna var så full att jag inte hade en janne att få plats. konduktören förbjöd fler människor att gå på. så fullt var det. jag fick alltså ta nästa tvärbana. trång som in i hela fan den med. (träffade Natalie, som jag inte sett på 3 år det var iof trevligt) bredvid mig stod en stor tjock illaluktande man. jag var inte hel när jag kom av den tvärbanan kan jag ju bara säga.
kommer 10 minuter för sent till Engelskan, trodde jag. visade sig att vi började tidigare än jag trodde också. var säkert en halvtimme sen. men sen börjar turen för jag fick inte ngn frånvaro eftersom det är i början på terminen precis. och jag har inte missat något speciellt viktigt häller.
Lunchen var den godaste hittills och vi hade kul när vi åt den. (öh..)
Sen kom dock spanskan och vi fick mördarläxa, som vi skulle göra i par, efter skoltid. dock hade jag tur att jag inte satt bredvid någon helt främmande människa som Aylin gjorde. får se hur den löser sig. jag vill ju byta till japanska, och då slipper jag ju det där. Julian nämde något som han skulle skriva på sin blogg sen, sen skulle han skriva att han skullat skriva det på sin blogg också... jag minns dock inte vad det var.
På matten, eller innan matten visade Jens upp sin fina Grafräknare och vi var alla helt sålda på den i.. typ de fem minuter som var kvar innan lektionen började. den var verkligen fashinerande. speciellt eftersom ingen fattade hur den fungerade.

Sen hade matilda övertalat Julian att han skulle hjälpa Gonsalo hitta till sitt hemspråk så då fick han göra det. först skulle bara Gonsalo dyka upp, sen passade matilda på att "när han ändå skulle dit" komma hon med. fast sen skulle hon träffa markus som fyller år (GRATTIS Markus!!) idag, och det känndes viktigare.
Mario och Emil dök upp istället (Isak var på väg han med) av någon anledning, som jag tror ingen egentligen hade koll på, eftersom Julian, Jens och Sigge bara ville hem. när vi tyckte att vi hade väntat tillräckligt länge så ringde vi Isak och da att vi skulle möta honnom på T-centralen istället. När vi träffade honnom var han inte glad för att vi dragit honnom runt halva stan utan någon som hälst anledning. ("vi" säger jag, men jag måste säga att jag var ganska oskylldig åskådare)
Vid Gamla stan hoppade Emil av med allas väskor och tog nästa tåg istället.
På Slussen skulle alla byta men jag åka vidare så vi sa adjö. men då dök matilda upp så de blev inte av med oss iaf.
mario kidnappade min väska så jag och matilda fick följa med till Liljeholmen. och jag höll på att inte komma av där häller pga Isak. men tillslut så skiljdes vi ändå åt iaf och jag och matilda hoppade på Tvärbanan. jag gick sedan till BoF (Bild och Form) och matilda fortsatte hem. Så satt jag på Boffen i en timme tillsammans med 2:or som är blir imponerade som fan över i princip allt jag gör. sammtidigt som de klagar över att allt de själva gör är jättefult. men det är ganska mysigt att sitta där i den lilla atejen och rita. Det är kreativ miljö (nu lät jag snittsig)

Sen skulle vi äta kräftor. Min ömma moders brillianta idé. Jag är inte mycket för kräftor. visst, det är jättegott. men fan va opraktiskt det är. vi hade inga saltkex häller, men jag överlevde iaf.

Nu tittar familjen på Poirot... eller hur det nu stavas. och jag viker tidningar i min ensamhet. undra om jag orkar lämna dem idag. jag kan ju göra det imorrn annars ju.
        det lär ni ju få reda på annars//cissi

Kommentarer
Postat av: jehns

min reknare är kick ass! ska bara lära mig den, så ska ni fås e på grejor

2008-09-03 @ 18:36:19
Postat av: Michael Persbrant

Jag gillar din blogg. Den är fin som tusan.

2008-09-03 @ 20:22:49
URL: http://juliansmodeblogg.blogspot.com
Postat av: emil!

var de gymnasie 2:or eller grundskole 2:or

2008-09-03 @ 20:38:58
Postat av: cissi

jehns: Om du bemästrar den är du min gud!

Michael P: Hahah är den inte vacker :P

Emil: grundskoletvåor :P Annars hade det varit tufft

2008-09-03 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0