Vår nya hobby: döda mobiler med spam!

Det var ganska joxigt i morse. Hade ganska mycket läxor som behövde avklaras innan jag började skolan. Lyckades inte helt fixa det, men det fick funka. Gick helt ok på Japanska glosförhöret och Sh-uppgiften kunde vi lämna in senare om det var så.

Vi fick dock en klurig datakunskapsläxa tills om två veckor. Vi ska skriva om hur vi skulle bygga en egen dator. Hjälp! Åt skogen kommer det gå. Jaja... vi får hoppas att det inte är aldeles för ambitiösa krav.

För mig känns det liksom fortfarande som om det är nytt och vi inte borde få så mycket läxor än.


Vi skulle till NaturhistoriskaRiksmuseet med vår käre Sten sen på eftermiddagen. Sten hade nallat tid från matten för detta upptåg, vilket Attila var ganska bitter över senast jag såg honnom (igår)..

Någon gång i trappen på väg ner till tunnelbanan... nej det var tidigare. När vi kom ut ur skolbyggnaden tyckte någon (pekar på Isak) att vi skulle spamma Julle, så det gjorde vi. Jag måste skicka varje sms för sig när jag spammar. Alla andra kan skicka 20 i taget så jag ligger lite i underläge. Jag satt praktiskt taget med mobilen från att vi åkte iväg kl 13.00 till dess att filmen på Cosmonova började kl.15.00. Jag har ont i min tumme!

Filmen var om havsmonster under Jura.. eller Krita. Jag mins inte riktigt. Cosmonova i sig kan vara ganska läskigt eftersom det är så stort och saker hoppar fram och det gör mig jätterädd. När det då handlar om havsmonster är det snäppet värre. Dessutom var det 3D!!! Jag var skiträdd!!

Sen åkte vi hem. Vi tänkte gå runt och kika ett tag på utställningar men det orkade vi inte med. På vägen hem provade Julle att frammana Jävulen. Han lyckades lite halvtaskigt med det, det ända som hände var att jag pokade honnom.


Sen har jag suttit vid datorn hela kvällen. Faktiskt har jag gjort Svenska-läxan till imorrn också, Wow!

Skulle träffat matilda ett tag men tommy bakade kladdkaka så vi han inte med det. Istället har vi pratat på msn hela kvällen. Sen satt jag och mamma och läste igenom klasstidningen lite och skrattade år folk som gjort bort sig. Ganska sorgligt att man finner det så roligt.. men roligt är det. Familjen vill ut till landet till helgen. Få se om jag lyckas klamra mig fast här hemma. Vill ju inte åka bort och missa allt roligt. Sen kommer matilda förmodligen göra något dumt om jag åker min väg, det brukar vara så.


Imorrn ska jag till tandläkaren, önska mig lycka till!

     " 'jag är ung för min ålder' -Tommy" //Cissi

 detta är 23:e inlägget btw... *darra*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0