nedräkning :)

10 första
Första bästa kompis:
Esther, vi gick på dagis tsm, hon är typ modell och tjänar pengar på att folk vill ha reklam på hennes blogg
Första bil: Ljusblå saab, den hade konstig form xD
Första kärlek: När jag var liten gick jag hos dagmamma i vårt hus. där gick också en kille som var typ två år äldre än mig. han hette Tommy. han är anledningen till att min lillebror hette tommy för jag typ avgudade den killen, det var innan man hade spec stor koll på "kärlek" (inte för att jag har det nu men...)
Första husdjur: ökenråtttor (gerbiler) en svart och en Beige. Fredda och Lisa xD lisa var min och fredda var tommys. Lisa dog först :\
Första semester: Jag var för liten för att komma ihåg det, men det första jag minns var antingen USA första gången eller Legoland i Danmark. vet inte vilken som var först :\
Första jobb: S-post. springa i trappor och dela ut mitt i söderort. det har jag klagat så jävla mycket om så det är det väl ingen som lyckats missa :\ jag är en hemsk människa
Första köpta skiva: Smurfhits 4 xD jag tror att jag har det som säkerhetsfråga någonstans xD
Första riktiga kärlek: Vet inte om jag har varit "kär på riktigt" än. det känns liksom annorlunda varje gång och jag har alltid hört att "när man är kär, då vet man" och jag vet inte så jag tror att jag inte är det, kanske jag visst är men jag vet inte vem som var "först"
Första piercing: Hål i öronen? efter mycket tjatande :P
Första konsert: Koncert? Jag vet inte, jag var på Carola en gång när jag var mindre... uch :O

9 senaste
Senaste alkoholdrycken: Jag drack av alkis-bålen på julles mammas 50års fest. Kanske därför jag kände mig lullig senare xD fast jag tror att det var för att jag var för nära Adam, han var packad :o han var så packad att han dansade med mig :P
Senaste bilfärd: I söndags... från telefonplan hem
Senaste filmen du såg: haha, jag och Julle såg Twlight i torsdags xD vi ville se film och vi hittade ingen bra så vi tog den. Den var skitsnygg! :o
Senaste ringda telefonsamtal: Philip, hurgekburgel, jag är rädd för telefonsamtal. jag babblade som en jävla idiot!
Senaste bubbelbadet: Ingen aning! Sista jag minns var två år sen när jag var i USA sist.. men det kan ju omöjligt ha varit senaste gången?
Senast spelade cd: Hehe, Smurfhits 4 XD man överger inte sin första CD :O
Senaste kyss: om man ska vara petig och skilja på puss å kyss så vet jag inte riktigt, men Julle var det iaf. aldrig kysst någon annan
Senaste gången du grät: Jag vet inte :o Jag trodde jag behövde gråta idag, så jag gick på prommenad, men det fanns inga tårar (jag är en jävla drama queen) sist kankse var när jag slängt igen dörren på mina föräldrar för att de skrivit en lista på whiteboarden i köket över vad de skulle prata med mig om...
Senaste måltiden: potatismos rivna morötter och gurkbitar (ni som åt lunch med mig kanske gör kopplingen att jag inte har ätit något ikväll)

8 har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar:
"dejtat" uch.. men jo, Julle?
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: *funderar* jag har typ aldrig blivit raggad på så, nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet, däremot på attraktion och DET har jag upplevt! (Han jag tog listan ifrån hade samma svar som jag, så jag behöll det:))
Fastnad med blicken i någons urringning: ja visst ^^ jag tror aldrig det är någon som reagerat på det thogh
Fått ditt hjärta krossat: Yeah... i guess. Vad nu menas med det? 
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Utan att vara säker på att jag menar det.
Haft ett one night stand: Nää... (räknas msn-sex?)
Busringt till någon: Varit med när andra busringt, men aldrig pratat själv (telefonsamtalsfobi?)

7 3saker du har på dig just nu:
Hur ofta har man 7 sakar på sig :O det är massor!
jag har Trosor och ett täcke... det är två... en hårtofs också, tre xD

6 saker du gjort idag:
Mött Jens, mario (!) och Isak på tunnelbanan till skolan
Suttit i gympasalen och väntat på Hasse som inte dök upp
Fått Matteläxa
Gått omkring planlöst mellan årsta och mälarhöjden i tre-fyra timmar (satt iof på en bänk i kanske en timme)
Somnat kl:20.00 och sovit i tre timmar
Tittat på Scrubs på youtube

5 favoritsaker utan rangordning:
min kamera
grisar
makaroner och köttfärssås
"folk" ("mina kompisar" låter så jävla fjolligt)
Disney (och pixar)


4 personer du kan berätta allt för:
Janne
Matilda
Philip
...sen blir det svårt att välja en av typ resten jag känner... men Ylva, Jens, Julian, Olle, Niklas eller Robert typ

3 val:
Blått eller rött: Rött, röd var min första favoritfärg
Sommar eller vinter: Sen vår?
Choklad eller chips: beror på... just nu chips. man blir så törstig av choklad

2 saker att göra innan du dör:
Typ dyka bland valar och bestiga något mustigt berg. Eller ngt liknande ^^

1 inlägg du skrev i onsdags och misslyckades med att publicera:
Idag började skolan. inte för sigge för sigge fuskar, men för oss vanliga dödliga.
 Jag kom in i rutin ganska fort. Mötte Jens på tunnelbanan, typ som vanligt. sen mötte vi Julle på bussen och Oskar på övergångsstället vid 7eleven, också precis som vanligt. Jenny träffade vi inne i skolan, som vanligt. Sen så träffade vi Mario... INTE som vanligt! Det var fel.. mario ska inte vara på st.eriks. mario ska vara på kärrtorp. "vad gör du här?" "nej jag ska börja här" säger han. "haha, nej men allvarligt. vad gör du här" säger vi.. Men det var på allvar, mario går i vår klass... Mario går i vår klass... en gång till.. mario går i vår klass!
Efter att ha förnekat faktumet mario i tio minuter eller så fick vi gå in i klassrummet. Sten bekräftade att det var sant, så så är det alltså. Förmodligen den snyggaste ägningen jag någonsin varit med om  :)
 Idag var trevlig, vi fick lite lappar, Sten var... sten och jag blev nostalgisk.. 1 år osv..., vi fick skåp (UNDERSKÅP!!! ^^) och böcker och sen gick vi (jag, jens och Jenny) till McDonald's och åt "mat" där :)

Sen fick jag sällskap till sl-centret, eftersom Jens inte kände för att åka ensam hem, där jag bytte in mitt sl-kort mot 6st hundralappar.. weee ^^
Efter att jag varit hemma och kollat om tommy var där skulle jag egentligen ha åkt till Julle men tommy var hemma och han ville inte laga mat själv så jag var tvungen att stanna hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0