Pehe!

idag är det söndag.. igår var sigge och jag på upptäcksfärd :D vi upptäckte en mobil och en morgonrock till moi.. men ingenting till sigge :\ sen upptäckte vi två varv runt aspudden och till kameldromedaren, sven. Det var trevligt :) Vi pratade om att killar är orättvist mycket starkare än tjejer.. fast att det är klena killar.. det är fusk. Det hade varit en sak om de "hade haft bättre förutsättningar" men så är det ju inte... de är ju massa starkare utan att göra ett skit.. sen är ju jag väldigt klen även för att vara tjej.. men ändå, det är inte okej att jag inte ens ska ha en chans mot Jens när han knappt försöker... och min lillebror är snart starkare än mig :O Då kommer jag gråta..
Sen pratade vi lite om "hur det blev som det blev".. och vilka vi brukat umgås med och hur de har förändrats en massa. om hur vi har förändrats... jag kom att tänka på att man minns dåligt det första folk sa till en när man träffade dem. man minns situtationen ganska ofta.. men inte det första som sas. Av alla massa jag träffat så är det bara två jag minns det första de sa.. Jens och Olle. Olle kom fram till mig när vi spelade/hade spelat fotboll första dagen på konfalägret och sa "hur kan du vara så jälvla bra på att vara ivägen?" XD och Jens kom andra dagen i skolan, när jag gick runt och tog reda på vart alla bodde och frågade om det var jsg som kände matilda.. "är du hon som känner hon som gick i samma klass som Julle?"... Är det lite eller mycket, att minnas två st.. Sigge mindes ingen. ingen annan jag har pratat med heller nästan. det känns ju jättelite. man har ju träffat så många.. men det är väl för att i de allra fästa fall är det "hej" och det läggs inte på minnet för att det är så standard... Men det är ju kul att minnas. fast man minns ju de flästa situationer... *klur*

klassfolk är svårt att sätta fingret på "första gången".. var det i aulan eller var det första gången man pratade eller när var det? man kan ju inte riktigt säga att man "träffat" någon bara för att man varit i samma rum.
 Aylin satt jag iaf brevid i klassrummet när per och sten pratade och vi fick fylla i pantade blanketter XD
 Mohammed kom sent.. kan det räknas som att träffa honom? nää...
 Klara minns jag att jag såg.. både i Aulan och i klassrummet sen. det var inget spec, jag la bara märke till henne
 Zielinski träffade vi när vi var på väg hem.. han han ikapp oss utanför glasögonaffären vid fridhemsplan typ.. när jag såg att han kom sa jag "titta det är någon vi känner igen"
 Tina träffade jag dagen efter när vi försökte hitta tillbaka till klassrummet.. vi stod och irrade en våning för långt ner eftersom vi träffade på några i A-klassen som vi inte kände igen att de gick i fel klass.. sen gick vi upp en trappa och några från vår klass var kvar där nere.. vet dock inte vilka det var
 Stora Josef, Lilla noor och Yuan Chao var i min grupp när vi skulle göra klasstidningen. Lilla noor tror jag att jag såg i aulan också... men det kan ha varit shema också eller birkiz
 Jens träffade jag när han kom och frågade om jag var jag.. i datasalen.. mellan första och andra borden precis innanför dörren
 Julle träffade jag utanför matsalen, vi hade dock pratat när jag gick runt och frågade vart alla bodde för att kunna stalka dem i någon framtid och så hade vi haft lite indirekt smskontakt dagen innan, via matilda. och jag minns att jag lade märke till honom jens och isak i aulan
 Johannes träffade jag inne i matsalen när han kom och tog Aylins plats vid vårt bord, aylin gick när Zielinski kom förbi.
 Sigge träffade jag då i matsalen.. Jens och Julle hälsade på honom efter att vi hade ätit
 Isak.. minns jag inte :( men vi åt nudlar hos honom när jag var i aspudden första gången. och jag såg honom i aulan ju..
 Emil träffade jag när vi sågs en massa på Medis och gick hem till mig coh körde pingis.. utomhus. han var lååång!
 Robert träffade jag andra gången jag var i aspudden.. satt typ tio-tjugo minuter i hans hall
 Sandra och Vikkis träffade jag andra dagen.. när vi gick omkring och inte gjorde någonting.. Julle var hemma och åt och jag hade hans hatt ^^ träffade Shiffa eller Datta då också...
 Gabbe träffade jag när vi såg Ailien
 Mario träffade jag utanför BurgerKing tsm med isak när vi skulle på bio.. träffade Nevena sen när de andra som skulle på bio kom
 Peter träffade jag när vi blivit nollade av treorna på hellas.. han var med och badade
 Albin, Emma och Kristian träffade jag när jag var i aspudden, kvällen efter matilda hade sagt att hon var kär i Jens. Albin och emma gick ganska fort dock... och Kristian fick mig att spela lodarboll.
 Jenny träffade jag när hon började.. hon åt lunch med.. var det Ella och lilla noor? sen satt hon brevid mig? Julle.. oss, uppe i 659.. mins inte vilken lektion. hon fick en säkerhetsnål :)
 Becka träffade jag när jag träffade Agnes i liljeholmen tsm med Julle en gång. jag hade alldeles nyss köpt mina hörlurar och hon hade likadana fast gröna.. de var mycket finare XD

Hmm... det var nog det jag minns

 nu ska jag städa.. :( Puss Å Knull //Linus

Kommentarer
Postat av: Bildrebecka

Haha ja fan de minns ja, ja ba wäjj vi har likadana hörlurar x'D

De e rätt roligt när man tänker tillbaka på fösta gången man träffade människor eller hur man har lärt känna dem x)

2009-12-27 @ 20:56:10
Postat av: Linus

ja de e skitkul ^^

2009-12-28 @ 01:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0