rubrik

kom nyss hem från Jens, vi såg Amelie från montmarte (jag orkar inte kolla efter hur det stavas) som jag fortfarande hade kvar hemma sen jag såg den med Julle för... länge sen. tänkte se levande slottet från början, men emil ville också se den och han skulle på bio med sin bror.. kan hända vi den imorn.. idag istället, kanske.
  Jag skulle egentligen kanske åkt till farmor idag, hon har plötsligt blivit jättedålig och kommer förmodligen dö när som helst. pappa flög dit igår när vi fick reda på det och sen har vi pratat om ifall jag och tommy skulle åka dit senare idag. Men tommy ville inte och jag oroar mig för att jag bara kommer må ännu sämre om jag åker, jag hanterar såna här situationer så kasst... känns som att jag bara kommer få henne att må sämre. jag vågar inte åka helt enkelt..
 Jag har faktiskt inte någon speciellt bra relation med henne alls... visst hon var min farmor, men hon har alltid varit så gammal, till skillnad från mormor och morfar som knappt var pensionärer när jag var liten, och när jag var liten var det läskigt.. på nåt sätt.. att hon inte riktigt hörde vad man sa och så. jag hade precis börjat vänja mig vid henne och inse att hon var charmig, när hon ramlade i trappen första gången och sen dess har hon inte varit samma person längre.. så anledningen till att det här är så stort för mig är att ingen någonsin har dött för mig förut. Farfar dog när jag var knappt en månad och min gammelmorfar dog när jag var kanske 7, men honom hade jag aldrig träffat. och en lärare i skolan dog när jag gick i 8:an... men jag hade aldrig henne, såg henne bara i korridorerna ibland, och ändå är hon den närmaste som har dött för mig. det är väl därför jag är så grymt jävla rädd för döden, det är något som inte händer, det är inte på riktigt... När Kerchak dör i Tarzan så gråter jag ju för att det är sorglig musik.. han dör ju inte på riktigt.. jag kan bara spela filmen igen och så är han tillbaka.
 fuck.. jag har ont i huvet...
jag borde väl.. jag vet inte.. tänka på något annat
 puss å knull //Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0