Händelser.

Jaha... då satt man här då. en onsdagkväll, veckan innan lovet och lyssnar på Tarzans "Two wolds" med Phil Collins på Spotify. Funderar på att ta den, eller någon av de andra Tarzan-låtarna och skriva om på engelskan. Men men, den dagen, den sorgen. Just nu är det Oidipus som är största orosmomentet gällande skolan. Den lilla maran ska vara utläst på fredag, dvs i övermorgon...  tillåt mig att skratta men det kommer ju inte hända. spec inte eftersom jag och matilda beslutat att vi ska på Tai Chi imorgon på kvällen, och Jens har fått den snillrika idén att vi ska skriva klart om Pingvinerna innan lovet så vi slipper det sen. Jojo... jag vill ju hinna träffa Julle också :(
 Det är när det kaosar på det här viset som man funderar över att tänka om gällande det här med att vara en "sista-minuten-människa"... men det går över rätt snabbt. Jag är inte en planerings-människa, det är bara att acceptera. Jag planerar inte att ändra på mig (Höhö.. -.-)
 Undra om jag ska ta å meditera lite... jag har bara tid för det på Måndagmorgnar nu för tiden och den här veckan träffade jag Isak och Jens på bussen så då han jag ju inte med det alls. Det är trevligt att meditera (och den här låten är så jävla perfekt för det också) fast jag har ju saker jag borde gör.

Ska jag skriva lite om idag kanske? Eftersom jag gick under när vi skulle ha biologiprov igår (NATURKUNSKAP!) så var både jag och Julian tvungen att avbryta provet och skriva det idag istället (hehe, jag drar ner Julle med mig i min skit, det är fan inte snällt.) Pga av det skulle vi komma att missa halva matte-must-lektionen så första halvan, den vi var med på, tillbringade Attila med att klaga tårna av sig på per och "vad han nu heter" och hela skolsystemet. sen fick vi tänka ut en egen, helt valfri funktion. lärorikt :)
Sen gjorde vi provet, med A-klassen.. Pust! Det var inte dödsjobbigt alls, mycket trevlig svårighetsgrad på det provet :)
 sen åt vi... svamp-gratinerad selleri? Jens drog en lång föreläsning för Julian ifall att han hade sagt svamp när han bara menade champinjoner. men han menade all svamp, fast jens drog föreläsningen ändå, utifallatt...
 Vi han inte mycket mer än äta, och vänta på att JENNY (!!) skulle äta klart, innan vi började med bilden. Det trevliga med idag var att efter bilden hade vi ingen mer lektion så vi kunde stanna och måla hur länge vi ville. Jag blev klar, jag orkade inte med att förstöra bilden för att jag jobbade med den för mycket så jag la av när jag inte kände att det var något som var tvunget att bli gjort... Jens och Julle tyckte jag skulle ha gjort en mustigare blommbukett, men det kan dom fan ta och köra upp... nejdå, jag uppskattar deras uppriktighet XD men jag hade tänkt mig buketten typ så som jag gjorde den så jag är inte missnöjd (HAH!). När jag var klar, hade tramsat omkring ett tag utan något att göra och skrämt bort alla utom Julian, Jens och den legendariska killen i es-trean som har gjort den där målningen vi tycker är fett tuff, började jag på en ny bild. Det blev en fuckad blomma med små folk på :) (Ehm.. jag är kreativ?)...
När Jens och Julian tillslut tröttnade på sina bilder så drog vi till blå soffrummet och skrev om Pingviner... Det blev en del iaf :)

Nu är det så att jag skrev det här inlägget.
Men eftersom internet dör så gick det inte att
publicera fören nu idag. (torsdag) och lite av
inlägget sparades inte (det jag skrev
efter detta...) och jag mins inte vad jag skrev så jag
hoppar över det och går direkt på dagens istället...

Idag... Torsdagen den 19 Februari -09
Idag efter skolan Träffade jag matilda på Gullmars efter att ha tillbringat en timme och lite till i blå rummet för att skriva klart om pingvinerna. Det blev inte klart. Men det är inte alls mycket kvar :) Idag tyckte Julle och Jens att det var min tur att skriva, jag sa åt dem att skylla sig själva, så när jag skrivit klart satt Jens i en halvtimme och skrev om alltihopa xD... Iaf!!! Jag träffade Matilda på Gullmarsplan, vi åkte först hem till henne och åt spagetti och tomatsås. Sen stack vi Till Odenplan där vi skulle gå på Tai Chi. Det var väldigt trevligt. Efter att ha kämpat oss igenom vartenda rum i byggnaden på "Adolf fredriks" grundskola hittade vi tillslut den Liiiilla gympasalen längst ner i skolan. "Instruktörerna" var väldigt trevliga och duktiga och Otroligt sköna personligheter var och en på sitt sätt. På slutet kom det in en liten Häxa också och agerade personlig guide åt mig och Matilda J
 Vad har mer hänt idag? Vi spelade tecken, jag och Jens mot Sabina och Oskarr. Det gick förvånansvärt dåligt, jag och jens som är ett så bra team ^^ Men vi skyller på att vi inte fick några par.. hehe. Sen satt vi och diskuterade hurvida någontinig finns och ifall vi kan vara säkra på någonting alls ("kan vi vara säkra på att vi inte kan vara säkra på någonting") Det var kul... tyckte iaf några av oss J...
Egentligen så borde jag läsa Oidipus nu... Men jag har verkligen ingen lust med det L Dumt av mig, men det är inte snäll L
             Iaf... Ska sluta nu   Puss å Knull //Linus


Kommentarer
Postat av: Julian

Mmmm... långt mustigt inlägg, I like it :)



Förresten, vad menas med alla stora L och J i slutet? Är det kodnamn? XD

2009-02-19 @ 20:56:59
Postat av: Sigge

Typsnittet i kombination med de små bokstäverna förvirrar mina ögon, men iaf: vad är Tai Chi? Är det en form av meditaion, yoga eller liknande? Eller en kampsport?

2009-02-19 @ 21:19:29
Postat av: Linus

Julian: Yay... nej det var min blogg som fuckade sig ... det gick inte att byta typsnitt och den la antagligen till de där själv... fast du kan låtsas att det är ett hemlige medelande från staten

Sigge: Förlåt.. men som sagt så var det bloggen som fuckade sig :(

Tai Chi är som en blandning mellan kamsport och meditation... man använder sig av ett meditativt tillstånd för att försvara sig :) skit tufft

2009-02-21 @ 17:14:36
URL: http://onelifemylive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0