Linus rapport Från höga kusten

idag åt jag en gris. Det var en tårta bakelse som var gjord som en gris. när jag först såg den tänkte "ja ^^ den vill jag ha". sen när jag satt med den framför mig var det lite svårt att sticka skeden i den, men jag åt upp den till slut iaf. Efter att ha tagit kort på den. Korten finns för närvarande inte tillgängliga eftersom det är strul med internet och jag bloggar från pappas jobbdator. de får komma den.
 Just det, internet strular. Det är en typsik sak att hända (mig) att jag inte ens orkar bli irriterad längre. vi har tre datorer med oss (i-landsfamiljen?). en är min, en är pappas och en är Tommys/ vår gemensamma. Min dator är såpass ny att vi inte har varit ute och rest med den innan, och det visar sig nu att eftersom den har vista (*slita av huvudet på den som skapade vista*) så fungerar inte Tre:s mobila bredband. "jaha" tänker jag "ingen fara, jag kan va inne på internet på tommys/den gemensamma datorn" Men icke! Det går inte av någon främmande anledning (Nu säger tommy att det bara fungerar på hans användare, det var ju lite sent påtänkt. men kanske att jag kan va inne på msn lite inatt då :)) Pappa låter mig låna hans, men bara för att det går fort, och jag får inte insalliera msn eftersom det är hans jobbdator.

Jag är i Nordingrå, för alla som har missat det. jag ska vara här till på måndag och sen ska vi innåt landet, till en sjö på norska gränsen och paddla i två-tre dagar. Från borjan var det tänkt att vi skulle hälsa på några kompisar på deras land däremellan, men nu verkar det som om det inte blir så. Synd, de är trevliga, de har lärt mig spela Halo (som jag är så bra på *host*) men vi träffar de sällan :( sist var typ precis innan Jens fyllde år.
Varför är jag här då? jag är här för att ungefär två gånger om året (en gång på sommaren och en gång på jul eller påsk) åker familjen hit och hälsar på släkten från pappas sida som alla har hamnat på ungefär samma ställe. Farmor två fastrar och kusiner. (en kusin har iof försvunni till Norge nu...) Farmor bor på ålderdomshem nu för tiden. Innan var hon världens mysigaste tant, sen lade hon sig till med den dåliga vanan att halka i källartrappen och nu bor har hon... alzaimers? då nervsystemet inte vill mer. ålderdoms hem ger en sådär sorlig kännsla i magen. En massa ensamma gamla människor. och de försöker prata med det går inte. När vi var där idag var det en tant som satt och skrek. och det verkade inte ens som hon märkte det själv. kan inte vara kul :(

nu så får det vara bra här. jag vill hinna läsa bloggar också innan jag lägger av. :) Puss å Knull //Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0