bloggenkät?

Hade inte tid att göra den här förut...


1 - Hur länge har du bloggat? 
Totalt typ ett år och10-11 månader... men den här bloggen har bara funnits sen 6 månader tillbaka...

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
inte minns jag det inte... ända människan jag kände som bloggade var en gammal bardomskompis som jag inte har såå fruktansvärt mycket kontakt med


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Förälskade vet jag inte... men det var en bloggare på bloggspace som jag kände lite för... fast hon skrev bara tre eller fyra inlägg sen slutade hon. hon var väldigt deprimerad, kanske tog hon livet av sig :\

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
min första blogg är ju väldigt annorlunda än den här. det var nog egentligen när jag började med den här som det kändes som jag började blogga på riktigt. tycker att jag var mycket roligare och intressantare förut, fast det kan vara för att då hade jag precis börjat gymnasiet och allt var väldigt nytt och det känndes roligare och intressantare då, de gamla inläggen väcker lite nostalg-kännslor iaf.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? 
just nu bara Sigges eftersom den är den enda som uppdateras så regelbundet att man missar en massa om man inte kollar den var och varannan dag. men sen är det kanske ett femtal till som jag läser med olika regelbundenhet...

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 
20% modebloggar och 80% dagboksbloggar...

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. 
det skulle väl vara Esther då... min barndomskompis som fick mig att börja blogga http://withnailpolish.webblogg.se/

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
matilda är jag ju väldigt lik även om hon inte bloggar som jag gör http://pyjjamastomten.blogspot.com/


9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 

jag hoppas att de tycker det är okej... ?

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? 
jag har inte frågat... men jag har aldrig fått komentaren att jag inte är det...

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
jag har inte tänkt så mycket på det... jag bloggar ju inte så mycket tankar över huvudtaget och då ärr det lite svårt att få det privat... men jag har aldrig haft dilemmat "kan jag me å skriva det här eller inte?"

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
jag skulle väl egentligen kunna blogga om vad som häldst om det kännts relevant men vissa saker känns inte relevanta bara

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? 
Mer och mer tyvärr... ett tag var det inte alls för bekräftelse utan bara för att få ur mig skit på ett nytt sätt (dagboken dög inte längre) men nu har jag mer börjat blogga för att jga vill att folk ska läsa det och så...

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? 
Det beror helt på. vissa bloggar ju väldigt opersonligt. men de flästa kan man väl få ut lite om via bloggen iaf. andra mer...

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? 
Nej, jag har inte lärt känna någon över "bloggvärlden" alls

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
nä det kan jag inte tänka mig. fast det kan ju vara totalt likgilltigt att blogga för vissa och då är det väl skadligt in that sence att det tar tid...

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
Nej.. jag tar inte så lätt åt mig...

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? 
Nej.. eller jo föresten.. jag har nog ångrtat komentarer jag skickat ibland 

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? 
det kan vara jobbigt ibland när man känner sig tvungen att blogga eller om man verkligen vill blogga men känner att man bara har skit att skriva om..

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? 
det är möjligt... jag kan inte komma på varför jag skulle sluta... men jag kanske inte bloggar lika mycket

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? 
ja det har de väl... det finns ju bloggpriser och grejer...

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? 
det är nog mest bara ett nytt sätt att förmedla mig på...

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? 
lite är det väl ett sätt att kolla hur folk ser mig, iaf de folk jag umgås meds bloggar. sen lär man ju känna personen snabbare/bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0