lista OCH dag.... helvet Cissi är på gång hon

måndag.. MÅNDAG!? betyder det att hela veckan är kvar? Damn you fader tid!! Iaf... Idag lyckades jag lodsa Både Julian och Jens i helt skick till Stallmästargården, inga missöden alls. ingen vilsegång eller försening eller någonting. Faktum var att vi var de ända av de sju som över huvud taget hittade dit, som kom i tid! Det är fan inte illa av mig *stolt*. Visserligen hade jag suttit vid sl.se som en ruppad utter och kollat upp exakt när och hur och var alla skulle åka från sig ^^ hehe, men jag är tuff ändå.. väl?
 Väl vid stallmästargården hittade vi Hasse som tydligen hade sin vanliga odör av alcohol omkring sig... Ett rykte som jag inte själv kan bekräfta. Men Julle gjorde det så vi måste tro de... :)
 han hade testat isen så att det den inte var för svag att åka på. vi oroade oss lite över hur det hade gått till och hur trovärdig han egentligen var (med odören i åtanke), men vi lever så tydligen var det ingen fara. den gick att ramla på utan problem :)

 När buss tre tagit oss tryggt och säkert tillbaka till skolan möttes vi i "klassrummet med de runda borden" för att ha samhällskunskap med en ovanligt borta per. "demba ställer en fråga och är allmänt förvirrad -and who can blame him? per svarar med att peka på en blank tavla" för att citera Julians anteckningsbok. vi gick därifrån utan såå mycket mer kunskap än när vi kom (vilket iof gäller för nästan alla lektioner, iaf i mitt fall)

Lunchen skulle, enligt någons (Jens?) uträkningar, statistiskt sett vara god idag. det var den inte. vi kastade den på rektorn istället.

på bioloin lärde vi oss om flera farrliga ljud... djur.. förlåt.. :)
 sen glömde jag hoppa in på bokhandeln där... vid skolan... öh.. och köpa en dagbok, jag behöver en :(
istället hittade vi Vilgot och fick reda på att Sigge var sjuk KRYA PÅ DIG SIGGE!!! hoppas han kryar på sig till imorgon, det är aldrig trevligt att vara sjuk, och sen är det tisdag och då brukar han befinna sig i vår korridor och det är alltid trevligt att träffa honom också :)
Iaf vi skiljdes från Vilgot när perrongerna delas på stationen Fridhemsplan. Jens förlorade vi på tåget till Norsborg i Liljeholmen och Julian gick tillslut på tvärbanan till gullmarsplan... Sen vart jag ensam.
 sen dess har jag försökt mig på att skriva Engelska uppgiften men det har istället resulterat i att jag sitter och lyssnar på random Beatleslåtar på Spotiify... mys :)

  LISTA!! som jag snott från allas vår Sigge.. hoppas han inte misstycker :)

Nämn något som gjorde dig glad igår: Igår lyckades jag, efter många månaders kamp, äntligen lära min tandborste hämta tidningen. Vad vi har bråkat under den här inlärningsprocessen, jag skyller min dåliga munhygien på det.
Vad gjorde du kl 08 imorse: jag spatserade stolt in, med Julian och Jens i släptåg, på stallmästargården
Vad gjorde du för 15 min sedan: ja det var väl ungefär då jag började skriva det här inlägget ^^.
Det sista du sa högt: "Jag har inte lagt tillbaka ren tvätt i korgen" *förolämpad* "jag har bara inte tagir ut den ur korgen sen sist" (och så undrar jag vart mina kläder tar vägen)
Det senaste någon sa till dig: "Vart ska jag lägga den rena tvätten för att den inte ska hamna i tvättkorgen igen?" (underförstått: innan den har blivit smutsig) ja, jag går ganska frekvent min mor på nerverna, hon kliver på mina också så...
Vad har du druckit idag: Ingenting *fnys* *förolämpad*
Vad var det senaste du åt: Mormors sista hosta
Vad var det senaste du köpte: Mormors sista hosta på en bulle och en macka
Vad är det för färg på din ytterdörr: Det är inte jag som har valt färgen... annars hade den varit Turcos-metallic
Vad är det för väder hos dig nu: Gulligt kvällsväder
Godaste glassmaken: Kaktus-citron från sia!!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej. som sigge sa, inte kärlek. Attraktion, eller någon sorts förälskelse kanske. men kärlek är på samma sätt som vänskap, något som tar tid.
Sover du tungt: Jag vet inte... faktiskt. det gör jag nog:\ folk brukar säga att jag är svårväckt... tror jag xD
Drömmer du mardrömmar: Ja... jag har någon fuckad dröm som återkommer i olika varianter, om att jag blir jagad, ofatast i slowmotion, och jag kan omöjligt gömma mig... inte så nice faktiskt
Trivs du med ditt jobb: Nej jag sa upp mig härom månaden :)
Favoritklädsel: Så färgig och glad som möjligt :)
Favoritlåt just nu: "Var ligger landet där de böjer Bananerna" ^^
Vad ser du om du tittar till höger: min hoprullade matta som står lutad mot hörnet i mitt rum. Kanske skulle ta å fixa det.. *klur*
Vad gör dig glad just nu: Listor
Vad ska du göra härnäst: Ta reda på om jag är höger- eller vänsterhänt
Höger eller vänsterhänt: Höger... fast jag sög på vänster tumme när jag var liten! Det ni!!
Humör just nu: Toppen ^^ faktiskt väldigt toppen... Listor gör mig väldigt glad läste jag någonstans...
Favoritgodis: "Knattar" eller "trafikljus" som jag personligen gillar att kalla dem. Små, röda, gröna och gula pluttar som är relativt runda och mycket goda :)
Kläder just nu: stilettklackar, korsett och strumpeband. All for you Julian :)
Sommarplaner: Duka åt Julians mor när hon fyller... 50? och paddla kanot någonstans i vildmarken :)
Hur många kuddar sover du med: Det beror på hur många som ligger i min säna när jag ska lägga mig... kan va allt från inga till 7-8 st...
Morgon eller nattmänniska: Jag funkerar bäst rent genetiskt mellan klockan 19.00 och 04.17.... men det är ingenting jag föjler slaviskt.
Vad är viktigast för dig: Alcohol och vackra kvinnor
Är du kittlig: Nej nej. Grejen är såhär att det bor en liten tomte i området kring min mage, mina knän, min hals, mina armväck, min rygg, min näsa, min gom och alla andra ställen där det verkar som om jag är kittlig. och han är väldigt kittlig, och när han blir kittlad så rycker det i mig som om det var jag som var kittlig
Snarkar du: Tydligen... eller så gillar julle att jävlas med mig bara...
Stjärntecken: Skytte så jag borde inte göra listor idag, det sa mitt horoskåp
Äckligaste insekten: Insekter är inte äckliga :( långbenspindlar däremot....
Stökigt eller välstädat: Stökigt... men jag börjar falla ifrån det nu :\ *snyft*
Längtar du mest efter just nu: Att den här listan ska ta slut jag är hungrig... :(

oki :) puss å knull //Cissi

Kommentarer
Postat av: Sigge

"Mormors sista hosta" va gullig, ja´a då!

2009-03-10 @ 23:50:10
Postat av: Linus

Sigge: ja visst är det något av det aptitligast namnen någonsin ^^

2009-03-12 @ 21:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0