HP7:1

Bara för att svaret på vilgots kommentar på förra inlägget blev så lång och så off så gör jag det till ett eget inlägg. inte för att ni bryr er utan för att jag vill..

Vilgot: Haha ^^ vilken tur :)
Wall av text ja.. Jeesus, jag märkte inte hur kolosalt mycket det var när jag skrev det xD
Och bra att du fattade slutklämmen, jag var orolig för att det blev för luddigt för att förstå sig på..

Jag tycker iaf att det du säger är intressant ^^ (det har jag sagt förr) det är trevligt när det blir samtal utanför ramarna "Hej, vad gör du och hur mår du?".. Jag försöker själv att hålla mig undan det men då blir det att jag inte säger någonting alls istället och det är ännu tråkigare :\ På samma sätt som jag försöker få min blogg att vara annat än vad jag har gjort under dagen.. men då blir det lätt inget alls istället.
Jag hade alltid mycket att säga när jag var mindre.. det tog slut. Därför är det oftast jobbigt att umgås med blyga männniskor även om jag egentligen inte stör mig på blyghet i sig.

Förut störde jag mig mycket på folk som tror att de är intressanta. Men det gör jag inte längre, jag är bara faschinerad över det eftersom jag själv inte kan vara sån. (jag låter ibland bli att säga ett skämt för att andra kanske inte kommer tycka att det är roligt. Och sen sitter jag och småskrattar åt det själv xD)
Det nästan enda (enda jag kan komma på) som jag stör mig på riktigt på nu är folk som tycker att de är unika och speciella. Jag gick i en klass i högstadiet där acceptansen för folk som gjorde sin egen grej och var "sig själva" gick så långt att man liksom var tvungen att göra sin egen grej. Man var tvungen att vara alternativ.

Folk som går emot strömmen för själva grejen att gå emot strömmen.. det klarar jag inte riktigt av. Och det jobbigaste med det är att jag själv ofta tas för just en sån människa. Jag är inte fördomsfri, jag skulle själv tro att jag var en sån om jag träffade mig. Ibland kommer jag på mig själv med att vara en sån människa.. iaf lite. När man tycker det är kul att sticka ut, för att bli ihågkommen (varför är det så jävla viktigt -.-). Men det är inget som jag aktivt strävar efter. (Men som vi pratat om någon gång.. att vissa kläder och utseenden hör ihop med vissa personligheter och man kanske undviker kläder och liknande man faktiskt tycker är snygga för att man inte vill bli ihopkopplad med den sortens person, och då väljer man ju hur man vill att folk ska se på en, och om jag då ses som någon som aktivt försöker gå mot strömmen pga mitt utseende så är det ju något jag kan göra något åt, men det gör jag inte)

Så jag blir inte förvånad över att folk tror det, jag tom antar att folk gör det, även fast det verkligen inte är sån jag försöker vara.
Och missförstånd, har jag ju nämt förut.. då vill jag reda ut dem och så blir det att jag häver ur mig en massa undanflykter som bara är menat för att reda ut missförståndet, men som upplevs som undanflykter.. ännu ett missförstånd.. och så håller det på så. bajs bajs ^^

Ny wall av text xD som ramblar in på saker helt off topic.. men fuck that!


Och kanske för att det ska bli lättare att läsa..




Det var något mer jag tänkte tillägga? (rågillar förresten att jag är uppe halv 8 på morgonen.. för att jag inte har gått och lagt mig än xD Hur jävla störd och dum i huvet är inte jag ^^ Party!)

Vi såg Harry Potter och Dödsrelikerna del1 på bio. Jag, Julle, Jens, Sigge och Albin.. trevliga människor xD
Vi fick en halvtimmes paus mitt i filmen för att en kolv hade blivit för varm så de var tvugna att ta ut den och låta den svalna och sen byta ut den mot en annan kolv.. tydligen var det precis så det var formulerat ^^ basic fun :)
Det var en bra film, för att vara baserad på en så dålig del av böckerna :) Cissi gillade inte första halvan av sista boken.. Den var tråkig och inget förde ett piss frammåt. Böcker måste inte alltid föras frammåt. Men den hade behövt det. Nä, jag gillar inte att så fort det verkar som de har kommit på någonting så är det dead end direkt igen, eller så är det tom en set back för de blir attackerade av dödsätare. (Yeah.. läs inte det här om ni inte lät boken och planerar att göra det (låter inte som ett så troligt scenario xD))
"yay, vi kom på att gryffindors svärd kan döda horokruxerna :D oh fuck.. vi har inte svärdet"
"yay vi kom på kvickens hudminne inte fungerade för att Harry nästan svalde den :D oh fuck.. vi fick en gullig liten gåta som vi inte har en aning om vad den betyder"
"yay vi kom på att vi kan kalla på dobby för han är imba och kan rädda oss ur allt :D oh fuck.. han dog"
Bra hade varit om de hade haft ett lead som lett dem någonstans, där det mycket väl kunnat gå åt skogen men där de iaf lyckats snappa upp ett nytt lead.
Så är det inte alls. Allt de faktiskt åstadkommer åstadkommer de genom att sitta på sina rövar och få ocational snilleblixtar, det mesta iaf.
Jaja... idén är inte dålig. jag hade bara haft den.. mindre frustrerande. mer engagerande.. för det är det som händer, jag tappar engagemanget totalt xD

Nu ska jag sova. Julle ladda din mobil!

Kommentarer
Postat av: Vilgot

Heh x] Det är störigt med både kravet att man måste vara "unik" och folk som tycker att de är "unika" av ytliga anledningar :P Det kan vara ett ganska frustrerande ämne det där med indentitet men alla lär sig att inte bry sig lika mycket som man brukade ^^



Typ precis det som du ogillade med HP 7:1 var det som jag gillade med den xD

Fast Dobby = imba grejen kändes lite wtf...

2010-12-29 @ 01:38:44
Postat av: Linus

Haha xD Ja det är lite mixed emotions angående den filmen/boken..

Men man får tycka om den :) såklart. och jag skulle ganska garanterat inte gjort det bättre själv :P

2010-12-29 @ 14:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0