pinkeye

Jag har dragit en "somna efter middagen och vakna lagom till när man borde gå och lägga sig" igen.
Så nu är jag pigg!!

Nää.. inte så pigg. Men jag måste bädda innan jag kan gå och lägga mig.. snääp liksom. Jag gillar inte att bädda :o Bädda är inte intressant på något sätt.
Vi lanade efter skolan idag. Vi slutade tidigt! Sen spelade jag piano i en kvart. Jag har lärt mig Dance Anthems of the 80's ^^ Jag vågar inte spela bas längre så det får bli piano ett tag tills mitt finger är helt? Jag har lite mycket projekt för mig.. jag hinner inte med. Tommy har lärt sig 'sin del' av concerning hobbits så br nu så han har ingen lust att spela den längre, istället spelar vi Hes a pirate.. Den är lättare :P Jag kan den nästan utantill.. sen är den svår att spela för det går undan som fan, men jag kan den iaf nästan. Vänster-hand-delen that is. jag har för små händer för att ta en hel oktav så jag måste ha båda händerna för den delen :( Piano är drygt man måste ha, simultankapacitet, det har man inte riktigt.. nope nope :)

Imorgon är det bild.. bygga tält! Det är faktiskt kul..
men man behöver inte vara så alert att man behöver sova än :)

Kommentarer
Postat av: Vilgot

Oh! He's a pirate :D Den har jag spelat någon gång, försökte med den här om dagen men jag var inte helt säker på hur den var :/

Värst vad alla spelar piano. Folk typ lär sig spela på riktigt och jag plinkar på samma nivå som jag alltid har gjort typ xD

2010-12-02 @ 22:18:59
Postat av: Linus

Jag lärde mig en låt som inte var en av de där låtarna som alla andra kunde (jag kunde dem inte) när jag var typ... 10? sen har jag inte rört pianot sen dess nästan. skulle inte kalla det jag gör för att "spela på riktigt".. Skulle narare kalla det nåt i stil med "grymt avundsjuk på lillebror som är apduktig och har störd gehör och hela konkarongen"

2010-12-02 @ 23:44:48
Postat av: Vilgot

Jag har störd gehör men ingen simultanförmåga typ D:

2010-12-05 @ 01:24:51
Postat av: Linus

Men då är du på väg iaf :)

Även fast man inte har någon allmän simultankapacitet så brukar det kunna gå ganska att klara av en specifik låt när man har övat tillräckligt länge

2010-12-06 @ 03:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0