Tisdag

Satt och läste Max-böcker på tunnelbanan hem. Max äger xD Speciellt gillar jag de böckerna där det finns en liten översättning i ministil längst ner på sidan :) allra särskillt de där någon i Jens familj har varit och rättat den lilla översättningen när den inte riktigt håller måttet. Sånt gör mig glad.

Det var en hare som lyckats få sig själv instängd på Dagiset utanför när jag var på väg till skolan imorse. Den sprang runt och slängde sig in i grinden och var allmänt väldigt desperat att komma ut. Jag öppnade grinden åt den, frågan är om det hjälpte något värst. Det var ju folk överallt så den vågade sig nog inte ut iaf. Förhoppningsvis släppte de väl inte ut barnen innan den lyckats ta sig därifrån. Garanterat hjärtattack på den stackarn annars.

Imorn är det Fysikprov.. Ska väl plugga det lite sen när jag har läst igenom mitt svenska-tal några gånger. Det är därför jag sitter och läser om Max på tunnelbanan förresten xD Jag ska hålla tal om barnspråk och språkutveckling. Riktigt så tuff att jag sitter och läser Max utan anledning, även om jag skulle vilja ^^
Jag har ett litet probelm dock. Mitt tal är för långt :( Och jag vet inte om det kommer bli kortare eller inte när jag blir säkrare på det. När man är säker pratar man inte lika snabbt och stressat, men när man är säker stakar man sig inte. Så jag borde lära mig talet så att ja är säker på det innan jag ser om det behöver kortas ner eller inte. Ska se om jag kan formulera mig lite effektivare angående några saker dock..
Huuuh.. Fredag kommer inte bli skoj. Men sen är det över och LOV! Nös är vad det är. (Även om vi har en Engelska-bok-skrivning på 1000-2000 ord! mycket!! :'()

Och seriöst.. 81 sidvisningar i Onsdags? Min statistik fuckar ur xD Vem är ansvarig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0