Lorents kraft?

Jag skulle ju fixa med projektarbetet idag :( Jävla handledarträffar... jag jobbade igår. Jag orkar inte skriva om det. jag måste kolla igenom min projektplan och strukturera lite. Kan göra det imorn kväll eller nåt..
Karin kommer ju inte ha läst det till imorn ändå.. jag kan berätta vad jag gjort bara.. blir bra. förhoppningsvis har hon tittat på utkastet iaf och så får vi prata om det mest..

Har pratat fysik med pappa istället.. Han kan inte så mycket om magnetism och ellära så det var mest jag som fick förklara stuffs för honom, sen när han fattat grundgrejerna kunde han förklara vidare..
Han tyckte det var dumt att slavomir hade längden i vektorsform i formeln F=I lxB tydligen får man samma svar om man har I:et som vektorn, vilket makes much more sence att ha om man tänker efter. Det är ju strömmens riktning som är viktig för vilken riktning kraften får. längdens riktning kan ju lika gärna vara åt andra hållet än strömmen.. (längder har fan inte riktningar! jag tycker inte om det riktigt..) och då blir ju kraften bakvänd.
Jag tror jag fattar mer nu iaf. Inducerad spänning.. som vi inte alls pratat mycket om xD.. klickade som fan ^^ Yay


borde sova :( Bajs.. jag vill rita och måla och photoshoppa och göra matteläxan och googla William Eggleton och Fredrik Ödman och Viveka.. Vivi.. nånting.. som Helle tipsade om. Och kolla youtube och blääblääblää!


jag gör nog lite av de också innan jag sover ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0