Torsdag

"Jag tycker för övrigt att det är fult att av retoriska skäl medvetet blanda ihop varor och tjänster. Sexarbetares kroppar är inte handelsvaror (utom i slaveri och trafficking, men det är vi alla emot) – deras kroppar är redskap för att utföra tjänster. Man kan tycka att det är oromantiskt och krävande, och jag kan hålla med, men det är fortfarande en tjänst som utförs. Det är inte ett varuutbyte"
-Caspian

Yeah.. tyckte det var bra sagt mest. Det var en låång diskussion på facebook. Caspian sa många bra saker. Caspian är lite läskigt Södra-latin-korrekt-ig, men har har trevliga åsikter iaf. Eller om det här har han det..


Jag måste förbi bibblioteket imorgon på morgonen och hämta mig en miniräknare till matematiklektionen. PARTY! Jag har prov. Dubbelparty! men det känns som det kommer gå bra? Jag är lat på matten så jag kan säkert fucka upp det en massa massa. Jag tror fortfarande att jag har Reza som jag inte behöver bevisa något för xD


Igår var det venisage i vasaparken.. party.. jag är inte förkyld ^^ Min socka är allmänt död dock xD
Socka i plural förresten folk.. yeah, jag drar en "hey, svara på den här frågan så får jag fler kommentarer" xD.. iaf.. vi pratade om det. Det var ett tag sen nu.. men Sockor, Sockar eller Socker.. jag tycker Sockar, alternativt Sockor.. eller mjaa.. jag vet inte xD Det var ganska delade uppfattningar iaf. Någon av er som inte var med som har någon uppfattning av vilken det ska vara? Eller om ni har något annat förslag xD Sockelitos.. Haha ^^
venisagen gick bra.. det var kul.. förutom kylan.. och vi hade en chill dag innan. kom klockan halv tio. stod och försökte gräva ett hål i vasaparken med en rundfil (slutade med att Jens bröt av den xD) och sen drog vi till IO och satt där i tre timmar och spelade starcraft innan vi drog tillbaka och satte upp tälten. Tjoho!
Pluggning inför engelska provet som vi hade idag fick dock stryka på foten, men det ger vi blanka fan i.
Och imorn är det matteprov.. det har jag sagt. Jag måste plugga Japanska och få inspiration av svenskatalen imorn. Sen måste jag skriva mitt svenska-tal och lära mig det.. Jag är inte lika ångest-fylld över det som jag var i början.. bara nästan. Och det lär komma tillbaka. FAN VA MYCKET DET SKA VARA PÅ EN GÅNG!!

Kommentarer
Postat av: emelie

Åh, Caspian :D min gamla kompis!

2010-12-10 @ 19:04:37
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Just det!!.. jag såg att ni var vänner på facebook xD .. stockholms litenhet är skrämmande :(

2010-12-11 @ 16:46:08
Postat av: Vilgot

så... jag fattar inte riktigt poängen i Caspians citat :(

Det är inte ett varuutbyte. så då är det okej med prostitution? Det hoppet blir inte riktigt logiskt för mig. <.< men jag antar att det makear sense in context. (svengelska D: )

2010-12-12 @ 16:23:25
Postat av: Linus

Han säger aldrig, out of context, att det är okej med prostitution. Han säger bara att det inte är ett varuutbyte.

Sen är det väl oftast så att folk motsätter sig prostitution just för att de tycker att det är handel med människor, ägande, varuutbyte.. sånt.. och då blir det per automatik "okej" om det visar sig att det inte är någon vara som säljs utan en tjänst.

Sen kan man vara emot prostitution av andra anledningar, men det hör inte hit. Poängen är att prostituerade inte säljer sin kropp, de säljer sex, sen får man tycka vad man vill om det.

2010-12-12 @ 17:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0