Tisdag "morgon"

Jag har hjärnsläpp och kan inte komma på hur Blanc slutade. Nope.. jag orkar inte skriva recensionen om den.. jag är trött.. jag vet inget om franska revolutionen.. jag har läst om franska revolutionen så mycket. Jag har läst om den i mellanstadiet. Jag har läst om den i högstadiet. Jag har läst om den i tvåan och John Green har berättat om den för mig i tre separata youtube-klipp. Varje ny gång den har tagits upp har jag fått lägga ner mer tid på den än på något annat moment i kursen för att jag fortfarande inte har fattat något sen förra gången. Och ändå så kan jag fortfarande inget mer än att de högg huvet av en massa adligt folk. Det lärde jag mig för att jag läste svarta nejlikan när jag var ungefär tio. Allt jag kan om franska revolutionen är baserat från en väldigt vinklad roman. Det går bara inte att få i mig någonting mer om den. Helt hopplöst.
Så jag vet inte vad jag ska skriva om Blanc. Jag vet inte vad jag ska säga om hur den behandlar de filosofiska tankarna fran franska revolutionen, historiska tankar i modern tid eller politiska problem. Jag minns inte ens hur den slutade.
Så jag gör som jag alltid gör när jag har plugg och inte kommer någon vart och bara vill ha Lov!! Nu!!! jag bloggar..
Wop-tee-doo..
Funderar på att skippa skolan imorgon.. jag kan dra till Hellasgården istället och hjälpa Cicci leta efter sin hund.
Fan om jag gör bra ifrån mig på Japanskan så kan jag rå-skita på Filosofi-betyget ändå. Jag behöver inte ens få G som i engelskan. Jag kan få IG utan att det gör ett piss! Men här sitter jag och tänker "nää.. det är nog bäst att göra uppgiften ändå. Tänk om jag bara får VG i Japanska" som om jag skulle kunna få MVG i filosofi. Pytt! Fast det är lite svårt med Lars för jag har ingen aning alls om hur jag ligger till. Det känns som han inte riktigt kan ha det heller eftersom vi bara gjort grupp-grejer hittils.

Jag är ändå stolt över mig själv idag. Jag har städat mitt rum, (såpass att det gått att damsuga. Det går väl antagligen fortfarande under benämningen "stökigt".. jag trivs.. jag är nöjd.. ingen annans åsikt värderas.) och jag har kickat en hel del Demon-ass.
Så jag tror att jag tänker unna mig att skita i Filosofin ikväll. Kanske kan få hjälp med den imorgon något..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0