nytt... år!

Fucking 2010!! (hehe ^^ jag skrev dagbok imorse klockan 6.30 tror jag ungefär.. och jag skrev 2009!! FAIL!!)
  Jag brukar alltid bli lite sådär löjligt nostalgisk och sådär varm i hjärtat på nyårsaftonar för det känns lite.. jag vet inte. nystart, nya chanser.. andligt.. öh.. bajs.. sånt. Men jag blev inte alls det i år. Jag har typ aldrig haft bättre utsikt över fyrverkarierna heller förut, det kändes konstigt.. där stod jag på sjöberget och såg en hel horisont med fyrverkerier och stadslinje-whatever det heter.. men det 'kändes inte'. Jag hade skitkul ist XD
 Jag var ganska "andlig-bläh" förut.. en massa symboliska grejer kändes viktigt. Det är jag inte alls längre, ett dugg.. jag är knappt ledsen för att hjärtat jag använde när jag "kärlekstrejkade" för ett år sen (man kan inte skriva "förra året" längre... det blir fel XD) .. det lilla som jag blev ledsen var för att jag faktiskt behövde det. Symbolvärdet i massor av mina grejer har försvunnit. Jag saknar det lite... men bara lite. Det finns ju ändå en anledning till att jag la av med det.. det var inte värt det längre, även om den gämförelsen skedde omedvetet. Jag blir ganska ägd av boken jag läser nu förresten xD "när du gör som jag vill".. påverknings-mojs.. Man märker en massa grejer där man blivit lurad av... någonting. det är inte alltid att det är någons medning att lura en heller. Det är ju lite lurigt... om man blir påverkad att tycka något, och börjar tycka det, men vet att man blivit påverkad till den åsikten... hur "riktig" är den då? vad räknas som "orginal-åsikter"? Allt kommer ju från någonting.. ish (om man ska acceptera teorin om ingen fri vilja) så då kan man ju lika gärna se det som att eftersom man alltid blir påverkad till sina åsikter så om man vet att man bli påverkad till dem men... ja jag vet inte..
 Jag var på väg att dra igång den diskussonen med Jens igår (han sa åt mig att hoppa i snön och jag gjorde det) men jag insåg att jag inte skulle kunna få fram vad jag menade innan det hade gått så pass långt att diskussionen var ett faktum, så jag lät bli att försöka mer.. det var nog lika bra.

Hade iaf skittrevligt på nyår, åt hos jens, satt hos honom och spelade tekken6 innan fyrverkerierna och sen satt vi i Albins ateljé och spelade settlers.. gnällde lite på Jens för att han.. gnällde XD så jag och Emil och sigge kollade på Kikkis Expressbus istället, sen hade jag kommit på att jag ju själv vart gnällig så då vart Jens förlåten.. Albin var snäll och lät mig sova hos honom, (Jens var också snäll, men sjuk) fick dessutom ta hans säng när det visade sig att hans lillasysters kompisar också skulle sova där (de var läskiga.. :O) Jag kände mig väldigt gästfrihetsutnyttjande. Sen imorse "hjälpte jag till" att plocka undan i Ateljén (Jag spelade Mario-party när Albin städade xD)

Nu är jag hemma och funderar ifall jag inte hittade ngn fin nyårslista för några veckor sen som jag kan leta upp och göra... vi får se se.. se.. wee. Ska se starwars ikväll XD det går på tv, om jag inte somnar innan för jag är grymt trött för att ha sovit så bra och länge som jag gjorde... *klur*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0