Istället för ett vykort

Långdistansinlägg!!! Herreminje!
Vem är det som läser min blogg regelbundet fast att jag är borta? Kärlek till den! :D

Som rubriken säger så orkar jag inte engagera mig i att köpa vykort, skriva och leta frimärken och postlådor.. altenativt postkontor där man kan fråga hur många frimärken som krävs och ifall det är någon särskilld postlåda som gäller för utlandspost. En jävla procedur helt enkelt som jag inte unnar er. Ni vill inte ha vykort ändå, så intressant är det inte med vykort. Är ni desperata kan jag ge er ett vykort när jag kommer hem.. pytt. XD
Vi är i Guilin nu, *alla plockar fram sin lilla karta av kina som de har i fickan och kikar nere till höger* hoppsan. det finns internet på hotellet här för vi är i-landisar och bor på fyr-stjärnigt, yay ^^ jag kan blogga och läsa ikapp vad ni haft för er.
Jag funderar på att stanna här för jag är så jävla kär i det här landet! Om jag kommer hem så är det bara för att jag saknar er. Det har gått ungefär halva tiden nu (jag orkar inte räkna efter bättre än 'ungefär') fredag till tisdag var vi i Bejing. Första dagen var bäst för då gick vi omkring själva i stan hela dagen, sen hade vi guidade turer runt om på olika ställen, sommarpalatset, andarnas väg, muren, olika fabriker för silke, porslin mm. Det var väldigt intressant såklart men inte alls samma känsla över det.
Staden Bejing blev jag också galet förälskad i. Den känns som en ruffig stad som har klätt ut sig till fansy-pants med neon-skyltar och sånt. Och folk hänger kläder på tork överallt! <3

Idag har vi varit och sett risterrasser.. där de odlar ris XD Det var högt upp i bergen och dimmigt som fan och jättesmå stigar med hus och affärer. Där vill jag bo! Jag kan ha en liten gris där och odla ris och virka skor som jag säljer till turister.. fast ingen turist vill köpa skor som jag har virkat för jag ser inte ut som en kines :( snap liksom.. fast jag kan sitta bakom husen och virka dem och så kan jag be min granne sälja dem för hon är kines men hon kan inte virka själv så vi får sammarbeta. Jag gör hon säljer. sen så kan hennes son stå för PR tillsammans med min hund, som är halt och otvättad, då säljer det mer ^^ Och ni får komma och hälsa på och köpa massor med skor då det blir vårmodet nästa år. Framtidsplaner framtidsplaner.. ikväll ska vi gå på nattmarknad.. vi kanske ska hålla oss till de framtidsplanerna XD Vi ska fixa middag på egen hand också, vissa dagar ingår mat och då fixar guiden det åt oss och andra dagar får vi fixa själv. Det gick oftast bra i Bejing för där var de iaf lite vana vid turister. Här i Guilin inte lika mycket XD igår var vi på ett ställe där ingen av personalen förstod ett ord engelska, och de skämdes som fan för att de inte förstod. vi försökte beställa vatten, slutade med att vi fick gå och peka på en cocacola-flaska vid ett annat bord. och de såg ut som om de ville sjunka genom marken när jag reste mig för att gå dit och peka, tur att vi inte behövde gå på toa eller nåt sånt. Men maten är verkligen jättegod här, var lite orolig att jag och min kräsna mage inte skulle trivas med den, men tillochmed flygplansmaten är helt okej.

Och jag har köpt saker! fan va jag har köpt saker XD illa.. mest kläder iof, men det har ju bara gått halva tiden.. visserligen handlade jag nästan mestadels typ första dagen så det har blivit mindre och mindre (A)

Jag har tagit ganska lite bilder också, jag har varit så tagen av ställena vi har varit på att jag inte har velat engagera mig i bilder så mycket, missar lite upplevelsen då. Men jag har ändå tagit mer än 1000 bilder, men det känns inte som bilderna blir riktigt rättvisa och då är det inte lika kul att ta heller :\

Jag kanske kan lägga upp några bilder senare... men nu ska vi iväg och äta
Puss å Massor med knull, saknar er //Linus i kina!!

Kommentarer
Postat av: Bildrebecka

Fan va coolt :O

Ja sku oxå vilja åka nånstans i Asien :D

2010-06-17 @ 14:50:28
URL: http://bildrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0