En kanske inte så studiecentrerad helg?

Hah!  lallig helg.. lallig?

I måndags? tisdags? i förra veckan fyllde nevena år så i fredags använde hon det som ursäkt för att dra ihop folk och grilla. Så vi blev ihopdragna och grillade XD Vi vart många som fan och de flesta kände jag inte till över huvudtaget.. jag umgås ju inte så jättemycket med Nevena heller så det var klart att det var många jag inte kände. Men då brukar man alltid kunna hitta folk som man har lite flummiga kopplingar till, "världen är liten-style" XD och det gjorde jag för när vi drog hem så var vi några som gick av vid liljeholmen, och en av dessa, Kalle i Nevenas klass skulle med tvärbanan åt samma håll som jag så vi pratade en stund och det visade sig att vi kände en massa gemensamma folk och han hade dessutom gått i Eriksdalsskolan i grundskolan.. spook :)

Sen nästa dag var det uppe i ottan... nästan.. och möta folk i aspudden som gällde. Emil hade sagt att folk skulle mötas där så jag hängde på, "hellre vilse allihopa än vilse ensam".. jag kom dit två minuter över 11 och då var torget dött... så när som på en grupp stadsvandrare :S.. Så jag satte mig på en bänk och väntade. Då dök Agnes upp.. tittade typ rakt på mig och gick sedan rätt förbi XD fy! Sen åkte vi till uppsala :D för att titta på riksfinalen av rockkarusellen.. Skitkul!! Vi tomtade runt i staden lite och fann mat med hjälp av Robert och hans Iphone, sen så kollade vi på alla banden, som var duktiga som fan, även om jag och mitt kanske inte såå begåvade musik-öra hörde hur grymma alla var. men det var ju de 16 bästa av 600 band! toppskikt.. vart nästan mördad av en gitarr-skalle också ^^ myspys
 Sen när allt var över åkte vi hem till käre fjollträsk igen och tog oss hem bäst det gick, vilket för mig blev att ta sig hem till Julle.. pendeltåget ville det..

Så i Söndags tänkte vi baka.. till treorna för de är snälla och vi är osociala tvåor och de förtjänar bättre... typ? Men vi var lata så vi åt upp de bullarna som redan fanns i Julles frys istället :) Sen så skulle jag hem och fixa med mormor och morfars 50års-jubileums-mojs-present... men jag orkade inte det heller så istället drog vi till Jens på kvällen och tittade på Jackie Brown, Tarantino, eftersom vi ändå var så gott som lediga idag.. Fuck yeah! Spelade tekken efteråt till typ två så jag var hemma och i sängen till tre. Mamma hade dock låst mig ute för hon trodde inte att jag skulle komma hem. men det var ju bara hon som led av det så.. bah :)

Idag försov jag mig ^^ vaknade klockan 12 (vi började 20 över) klädde mig i en hast och stampade iväg... kom bara typ 20 min sent och läraren hade inte kommit än.. satt på bordet i bildsalen i typ två timmar, hade typ fem minuters betygsprat och sen åkte jag hem igen... hoppade förbi McDonald's på hemvägen för jag hade en kupong över som går ut imorn... måste användas!! Hehe ^^

Sen har jag suttit och vänt på bilder från grillningen i fredags.. de ska upp på FaceBook, men det är något elakt med dem så jag måste göra en ny bild i gimp och vända den :S Tar tid tar tid...

  hoppshopps... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0