Fotomässan!

Det där med att man får Kallare resp. Varmare vatten om man har kranen öppen mycket och länge.. det är lite intressant. Det är en sån där sak som man upptäckt och accepterat som något av en naturlag...
att det tar tid att värma/kyla vattnet är en så tråkig förklaring..
Kyla förresten? Kyler man ner vattnet? Det måste man ju göra, annars hade ju kallaste allternativet varit rumstemp. men om man ändå kyler det.. varför blir det varmare på sommaren? Kan man inte se till att kyla det mer då för att det är varmt? Om man tycker att det får räcka för att man vill spara energi så borde det ju kunna räcka på vintern också? Sen sparar det väl inte energi om alla istället ställer in en tillbringare med ljummet vatten i kylen för att få det kallare? Folk gör det :o



Idag var jag på Fotomässan.. fotomässan ägde! Jag var lite ledsen över att jag inte kunde gå på Si-fi mässan också :\ Hade vart kul, men det hanns inte med. Vet inte om den är imorgon också men det är kallt ute och jag blir lite suicidal när jag är ute och det är kallt.
Jag tycker inte om när det är varmt på sommaren. Det är plågsamt när det är varmt, men det som gör att det är så mycket värre när det är varmt än när det är kallt på vindern är att man inte kan fly från det. När det är varm är det varmt överallt!! Man kan inte gå in och kyla ner sig. Hade det varit på samma sätt med den kyla som är på vintern vet jag inte vart jag hade tagit vägen. Om man inte kunnat fly från den.. HU! Jag kan bli nästan gråtfärdig när tvärbanan är försenad.. Det är så otroligt plågsamt när det är kallt.

Fotomässan iaf xD
Det fanns en massa fint. Halva mässhallen var utställningar. Och jag hittade underbaraste människan som gjorde grymt snygga fotomanipulationer
Fredrik Ödman.

Första intrycket är "Udda plats" sen smyger det sig på att den är manipulerad.. Jag har ingen aning om hur mycket det är som är manipulerat. Om det bara är grodan och stolen och lyktan. Eller om kanske löven och kyrkan och staketet också är det..
Det mesta han hade utställt på mässan var mer uppenbara flummigheter dock, men fortfarande så otroligt vackert!

Jag hittade inte min favoritbild när jag googlade i tillräckligt bra upplösning att den känns värd att lägga upp.
Jag vill proppa min vägg full med hans bilder!!
Köpte en bok han gjort också. En banan-bok! Tänkte först när jag såg den att det kunde vara en kul Julklapp till någon men sen när jag bläddrat igenom den ordentligt så vart jag helt såld på den och skulle inte lämna ifrån mig den om det så gällde mitt liv (okej jo.. men först då :Y). Skulle köpt två om den inte varit så dyr. 500kr är för mycket för att ge bort som "en kul grej".. 500kr kan man spendera på någon annan om man vet att det kommer uppskattas för vad det är och inte bara själva gesten. Visst är gesten mycket värd, men värdet har inget med kostnaden på den att göra. En tio-kronors-gest är värd lika mycket som en 100kr-gest.. egentligen är det lika mycket värt att bara säga att man tänkte tanken xD
 Typ som när Julle kom hem till mig när jag var sjuk någon gång förra vintern och sa att han hade tänkt köpa choklad men att han hade glömt det eller att affären varit stängd eller hur det nu var, eller när Jens nämnde när jag fyllde år förra året att han haft ögonen öppna efter en tomteluva på scoutjulmarknaden men inte sett någon (hah xD Så länge jag har gnällt om den där tomteluvan)... Självklart hade jag blivit glad för choklad/tomteluva om jag hade fått choklad/tomteluva. men det som hade gjort mig mest glad om han hade köpt choklad/tomteluva är att han tänkt göra det. och nu fick jag ju reda på att han gjort det ändå.. så BAM!
Nu får ni inte tro att jag går runt och kräver att folk ska försöka köpa saker åt mig. Nej jag hatar situationer då det förväntas att man ska köpa saker till varandra. Det blir så mycket roligare att både köpa och få saker när det inte förväntas. Som slipsen jag fick av Sigge, det är min favoritslips evah ^^ och den passar inte till några kläder jag har alls!
Det är när man känner att man måste köpa presenter till folk, och när man förväntar sig att få saker av dem som det blir så viktigt vad presenten är. Då måste den vara bra plötsligt. När man var liten var det mer självklart att man skulle köpa saker... det har gått över.
Jag och Matilda har fortfarande den relationen att vi liksom känner att vi måste köpa presenter. Vi har sagt flera år att "nejdå, vi kan ju köpa om vi hittar något. Men vi måste ju inte vrida nacken av oss för att få tag på nåt".. men det är svårt att bli av med den mentaliteten när det känns som att man borde köpa något. Hon fick bara ett kort i år iaf..
Och familjen känns det ju alltid som man måste köpa till. men gesten försvinner ju när man köper "Tidning och Choklad" varenda jävla år. På senare tid har jag och tommy tom gått ihop för det började bli lite gnabbigt om vem som skulle köpa chokladen (vi vet att den är mest uppskattad xD)..
Julle känns också lite som att jag 'måste' köpa något. Men till skillnad från familjen och matilda så förväntar jag mig faktiskt inget av honom..
I högstadiet hade vi organiserat Julklapps-byte.. tjej-gänget i klassen. Det var jobbigt! Vi hade tom en övre gräns.. mer än 50 kr fick det inte kosta. Gesten går totalförlorad. Jag mins att jag hade hittat en awesome kaka med ben på julmarknaden på grönan.. jag ville köpa den till Sara, för Sara hade sagt att hon önskade sig en kaka och jag tyckte det vore roligt att köpa en kaka till Sara. Fan va roligt av mig lixom ^^. Men kakan kostade typ 75kr så för att kunna köpa den var jag tvungen att dela med någon. Jag kom överens med någon att vi skulle dela på den. men det var först efter att vi gått därifrån. Hon lovade att köpa den nästa dag för då skulle hon dit igen. Men så ångrade hon sig och ville inte dela längre :( Hade jag kunnat köpa den själv hade jag gjort det.. men då gick det ju inte längre för man var tvungen att vara på grönan.. vilket jag inte var. Jag minns inte vad Sara fick istället, tror inte Sara mins heller xD Opersonliga Julklappar blev det.. huwa :P
Jag minns ungefär vad jag fick. Men jag har ingen aning om vem jag fick vad av.. förutom av Ylva xD Ylva skötte det fint och köpte 7 stycket ljus och 7 stycken.. eh bollar som bytte färg när man kastade dem i luften.. (vi var väl typ 14? hon köpte iaf hälften hälften) Jag fick ett ljus. Jag tror inte hon hade brytt sig ett dugg om vem hon gav vad.. Jag har kvar det ljuset. Jag har inte tänt det en enda gång, men jag har använt det som fan ;) Det var när vi öppnade ylvas paket som jag insåg hur obehaglig situation det var.
Nästa år fick alla var sitt kort istället... men jag är fortfarande, to this very day, lite ledsen över att jag inte fick ge den där kakan till Sara :(

Iaf (♥) Så om jag trots allt skulle få för mig att trotsa kylan för att ta mig till älvsjömässan imorgon så skulle det vara för att böna och be om att få köpa en stor kopia av den bilden som jag blev mest förälskad i. Seriöst.. jag skulle kunna titta på den hur jävla länge som helst! Vill ha vill ha vill ha!!!




Blåsor är elaka!
De gör ont. Sen gör de ondare. Sen gör de riktigt jävla bajsont!
Man kan hantera att de gör ont. Man kan hantera att de gör ondare. Men det blir jobbigt när de gör riktigt jävla bajsont. Då vill man sticka hål på dem och gå bersärk på gegget innuti.. om det är något. Det händer att de är gegglösa. Om man ge efter för den frästelsen så kommer det göra mindre ont. Det kommer att göra lite ondare än ont, men inte riktigt så ont som ondare. Det är tempting. Tempting indeed.
MEN! om man låter bli blåsan så kommer det att sluta göra ont direkt efter. Det är evil. Om man punkterar den så får man ont i flera dagar till.
Bäst är egentligen att punktera den direkt. Men då gör den inte så ont så då är man inte desperat :(



Träffade lite folk på Fotomässan också (ja fotomässan är mitt återkommande tema) Amanda från högstadiet som jag inte har träffat sen vi slutade nian. Hon kände igen mig bakifrån.. (antar jag för hon kom bakifrån och knackade mig på ryggen) hur fan gjorde hon det? xD Jag kände faktiskt inte ingen henne direkt.. lite tid tog det att koppla. Men när jag väl hade kopplat så såg hon ut precis som vanligt xD
Sen träffade jag Johan också (Från fotokursen.. Bild i ngt inlägg längre ner..) Han var där med sin fru och två barn (Antar jag) Han kom ihåg mitt efternamn :S Jag mindes inte att jag hade sagt mitt efternamn.. förmodligen hade jag väl det xD Hans fru kände igen mig från hans bilder också, haha ^^

Lyssnade på ett föredrag om RAW också. Finns en massa trevliga fördelar med det. Har inte haft någon koll på det förut. Men RAW tar bajsstor plats så jag kommer få plats med kanske en tiondel så många bilder som jag får nu. Så jag kan inte riktigt ha det som standard när jag har med kameran i skolan och så.. :\
Men jag ska ha det när jag fotar för projektet iaf. Försöka använda det så mycket det går.. men fösrt ska jag kolla upp så jag har ett program som kan ta hand om det. Det skulle följa med ett med Ps.. men jag måste ju hitta det också då.

Nu har det här blivit aldeles för långt för att någon ska orka läsa så vi stoppar h

Kommentarer
Postat av: Fernando

Gillar bilden med flygande snubben som blåser puder ^^, jävligt originell. Fortsätt skriva långa inlägg!! xD

PS: du visste inte jag kolla din blogg va ;) xD

2010-12-02 @ 16:04:23
Postat av: Linus

AMAGAD!!! Creapy bastard! XD Haha ^^

Lovar att du var den enda som orkade läsa igenom det där ^^ Kudos ;)

2010-12-02 @ 23:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0