Måndag

Det är lite roligt hur det alltid känns som allting händer sammtidigt.
 Det är aldrig riktigt bra. Det är därför det känns som det alltid är så. Man lägger på minnet de saker som är jobbigt. Om alla bra saker kommer sammtidigt så hinner man inte med att uppskatta var och en av dem. Glad-påsen svämmar över och man kan inte ta till vara på allt.
Om allt dåligt kommer sammtidigt så orkar man inte hantera det. En dålig sak kan man oftast klara. Det finns oftast tillräckligt mycket bra kvar för att hålla nivån i gladpåsen uppe. Kommer det allt på en gång blir det för många hål, inte en chans att man lyckas hålla nivån.

Det är svårt att minnas de tillfällen då Det var lagom utspritt. Det är inga tillfällen.. det är tidsperioder. Man måste ha ett helhetsseende på ett annat sätt om man ska upptäcka det.
Jag har dåligt helhetsseende. Jag gör om mina minnen så att de ska passa mig. Fast jag är ganska glad att jag inte har något sånt. Känns som om jag bara skulle upptäcka att livet sög då xD Slipper det nu :)


Nu ska jag se Borskämda tånåringar xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0