P-piller!

Haha xD Mamma kom in med en brochyr "Till dig som har en förälder som är orolig för att du använder P-piller"
Hur omvänt är inte bara det?
Sen är det så att jag ett tag faktiskt funderat (väldigt löst) på att iaf kanske kolla upp det där med P-piller.. mest för att det förmodligen skulle underlätta mensvärken en del och det vore ju jävla nice. Men den här rara lilla brochyren lyckas faktiskt få mig att tveka igen.
Jag har bara tyckt att det känns lite onödigt och onaturligt att stoppa i sig konstgjorda hormoner, men när jag läste broshyren så visade det sig att man kan få både bröstcancer och blodproppar av dem :S visserligen är det liten chans.. det var det som broshyren fokuserade på givetvis, men jag visste ju inte att chansen fanns från början så det var ju inte så lyckat på mig xD

Dock var det en massa andra cancer-sorter och inflamationer av olika sorter som det faktiskt kunde förebygga så jag ska inte säga att jag vart helt jätteavskräckt.. men lite småskärrad xD mer än brochyren tänkt sig iaf kan jag gissa.

Kommentarer
Postat av: Gnarlpine

HAHAHAHHA DU ÄR BÄST I VÄRLDEN

2010-11-13 @ 19:20:52
URL: http://gnarlpine.blogg.se/
Postat av: emelie

Minipiller kanske vore lite värt att testa? Mensen minskar eller slutar helt på många. Fast kanske lite ovärt ändå :/

2010-11-15 @ 23:37:54
URL: http://heatwawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0