Lördag

Det finns en tv som visar övervakningskameror i liljeholmen.
Dock är den bara kopplad till en enda övervakningskamera och den kameran filmar ett område som man ser lika bra (om inte bättre) ifall man vrider kroppen 90 grader åt höger istället.
Det finns flera ställen där de har såna övervaknings monitorer, som visar en bild av platsen 5 meter framför dem.
Jag har aldrig tänkt på det förut men det känns ganska löjligt xD Är det bara för att demonstrera att kamerorna finns där, och fungerar på riktigt, för att avskräcka folk från att slå ner varandra på just den platsen? Eller finns det någon annan poäng med det som jag har missat?

Det såg fint ut i Liljeholmen iaf.. Det snöade och två tjejer hade gått runt och bildat massa mönster på marken precis under kameran. Det såg ut som ett rörligt polaroid-foto i monitorn. Jag gillar polaroid-foton.. de är mysiga :D Jag vill ha en sån kamera! Fast inte egentligen :\ De är otympliga.. särskillt när man redan har en kamera.. två kameror blir lite overkill..
Får lära mig fotoshoppa bilderna så de ser polaroidiga ut istället :)




Vi pratade om Lycka... förmodligen på Filosofin (angående vadå?).. ganska brief, men jag tänkte bara tanken att det finns två sätt att uppnå 'lycka';

  1. Antingen ser man till att man har det som gör en lycklig.
  2. Eller så ser man till att man är lycklig av det man har.

Det känns som vi försöker använda oss av den första metoden helst.. är det så svårt att styra vad som gör en lycklig?
Eller tänker vi bara inte på att den andra metoden finns? Det vore väldigt synd om det var så.. vad skulle det komma sig av? Kapitalismen?.. företagen tjänar inget om de inte får oss att tro att vi blir lyckligare av att köpa deras produkter, och att det är enda sättet att bli lycklig på. Shame att vi går på det..
Fast det kanske faktiskt är så att det är mycket svårare att se till att man är lycklig med det man har. Fast det borde ju inte behövas 'ses till'.. det borde vara default.

(juste.. det var angående en legend om en kille (Syfifos?) som satte sig upp mot gudarna och fått som straff att rulla ett klippblock uppför en kulle och sen se på när det rullade ner och så göra om det.. om och om igen.. i evigheten. Och Camus (väl?) hade sagt i slutet av en essä han skrivit (Myten om Syfifos) att man måste se honom som lycklig (Mario kunde inte se honom som lycklig.. men han skulle vilja kunna se honom som lycklig.. kom vi fram till tillslut (Jag ser honom inte heller som lycklig.. men jag kan tänka mig att jag skulle kunna göra det typ :S). Det var då jag tänkte min tanke ^^)) Jag blev lite småsugen att läsa den där essän också..


Det snöade som sagt (typ sagt xD) när jag åkte hem (var hos Jens och såg film (what?! rly!?) ..Pride and Prejudice.. den är ju inte så bra :P Den har enstaka roliga karaktärer och roligt manus till och från, men intrigerna är så otroligt ointressanta xD (Vi spelade Scott Pilgrim vs The world på X-box oxå ^^ Det var kul.. Lite härligt fult, lite likt castle crushers. Party ^^) och när jag kom hem så tänkte jag att jag skulle gå ut igen och fotografera för det var så tomt ute och det är jävligt tufft.. det skulle kunna bli massa fint om man har stativ och det snöar och det inte är någon ute och man kan stå typ mitt i gatan och göra figurer i den orörda snön och grejer.. Fint ^^
Men pappa var vaken när jag kom hem så det blev inte så.. :( Fast han har gått och lagt sig nu så nu skulle jag kunna dra ut :D Fast nu har jag klätt av mig ytterkläderna och blivit trött och sånt xD Buggah liksom :\


Det är kul att man kan skriva jävligt bra utan att titta på tangentbordet alls.. fast ibland blir det ett helt annat ord som man använder oftare (typ allt istället för alls) bara för att man har den reflexen inne xD
Man borde skriva sin projektplan... Men man är trött och ska upp tidigt imorgon (A)

LINUS!!!

En annan grej jag tänkte på (Delvis angående lycka-grejen.. men bara indirekt) är hur opraktiskt det blir ibland när man är olika xD (Shit.. ibland har jag revolutionerande tankar :D) Hur jag kan fundera över någonting för att jag tycker att det är roligt att fundera.. och så kommer det någon och avfärdar alla mina teorier med att "Det är onödigt att tänka på för man kommer inte fram till något". Det vet jag.. men jag tycker det är kul ändå.
Det blir opraktiskt, men det händer inte så ofta.


Kommentarer
Postat av: Vilgot

Asså om han tycker om att rulla stenar så yay, han får göra det i all evighet. Men om vi antar att han inte gör det (och jag tror myten menar att han inte gör det för det var ju som sagt ett straff) Hur fan kan han då ses som lycklig? >:

2010-11-21 @ 15:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0