Lördag

Såg just... Armageddon. Amerikansk kris-film.. precis likadan som alla andra amerikanska kris-filmer xD Fast jag gillar såna filmer ändå fast att det är ungefär det mest förutsägbara som finns i filmväg. Det är ju kul och sitta och förutspå massa och sen ha rätt xD För vem förutspår inte när man ser film?
Det är nog den enda filmgenere (om man nu kan kalla det en egen genere :P) som jag kan komma att tänka på där jag inte sett en enda film som slutat riktigt oväntat..

Jag kom hem halvvägs in i den och fick en snabbresumé.. jag trodde att det var en annan film som jag sett slutet av förut ända tills den faktiskt var slut och inte innehöll de scener jag mindes xD
Kan de inte ens hitta på nya kriser?
Jaja xD Jag tyckte om den, det jag såg. Det var en massa Amerikanska flaggor och män som offrade sig till höger och vänster.. what is not to love!

Tidigare ikväll såg jag Draktämjaren.. med Adam och Julle. (Jag borde bli filmrecencent..typ xD)
Den var också trevlig att se (jag har kommit fram till att jag ska försöka undvika att säga att filmer är 'bra' för det känns som det blir så förvirrat vad man menar då.. Jag blir förvirrad iaf.) Blev lite småförälskad i huvudpersonen, han var en behaglig huvudperson. Han gjorde ingen grej av att han var huvudperson.. eh.. dumt att ens försöka förklara vad jag menar.. han var chihll iaf. Jag tyckte om det. Fler såna karaktärer!


Det var andra och sista gången på fotokursen jag gick idag också.. Sista timmen så lärde vi oss lite om Photoshop och jag fixade lite med de bilder jag hade i kameran.
Jag som tyckt att de har varit ganska bra tidigare xD Nu var jag jättekräsen.. ingen var snygg alls. alla var oskarpa och gryniga och dryga :P
Jag sparade bara två av dem jag lekte med..



Jens såg galen ut redan innan jag började redigera.. det är inte mitt fel! Thats what vidvinkel do to you :\  Taget Ht 2010
Jens såg galen ut redan innan jag började redigera.. det är inte mitt fel! Thats what vidvinkel do to you :\


Johan från kursen. Taget 13 November 2010
Johan.. han ser lite smått yxmördig ut (kanske inte så mycket på den här bilden) men han var väldigt trevlig ^^


Jag tycker om Photoshop nu ^^ xD
Fotomässa nästa helg.. Jag ska gå dit en massa :D

Kommentarer
Postat av: Vilgot

Awesome bild på jens. Han ser... entusiastisk ut. Som om han talar om någonting sjukt superintresant!

2010-11-21 @ 15:15:14
Postat av: Linus

Vilgot: KLur.. kanske är sant ^^ Det var inte jag som tog bilden dock, det var Julle tror jag. Det var fin skärpa på den iaf ^^



(Och angående dina andra kommentarer: Yay ^^ jag försöker så gott jag kan att säga nåt intressant jag med :P

Fast om det inte finns något annat alternativ än att rulla stenar? Ingen chans alls att han kan göra någonting annat.. vad är det för poäng med att inte vara nöjd med tillvaron då? Det enda man kan tjäna på att vara missnöjd är ju att man kanske tar tag i saker och ting och förändrar tillvaron och det tjänar man väl på, evolutionellt.. typ.

Men även om man inte gillar att rulla sten så finns det ju saker man kan göra under tiden.. typ vissla. Det kan ju vara trevligt. Och om han lyckas upptäcka att han kan göra saker som gör det mindre jobbigt än roligt så kommer han ju att få göra det för alltid.. Om han inte lyckas vara lycklig i sin tillvaro så blir den ju outhärdlig eftersom han inte kan ändra på den. Det är därför han "måste" ses som lycklig, typ :S .. annars skulle han inte palla.

2010-11-21 @ 21:03:48
Postat av: Agnes

Åh fotomässan! Vill verkligen, men kan inte gå :'( Jeteledsen. Uppriktigt, alltså.



Vad bra att du gillar ps, det är ett väldigt bra bildbehandlarprogram tycker jag ^^

Gillar bilden på Jens, den har väldigt fina färger och fint ljus i bakgrunden. Dock ser inte Jens ut som sig själv XD men men



Armageddon, vad kan man egentligen säga om den utan att avslöja hela ploten? Hatar den filmen, den är äcklig. Och sedan att Ben Affleck och Bruce Willis är typ huvudpersonerna gör den ju bara ännu vidrigare haha XD

2010-11-21 @ 23:25:00
URL: http://agnesmasterworks.blogspot.com
Postat av: Linus

Agnes: Tråkigt :( varför kan du inte? Den är ju i tre dagar..



Jag brukar ju köra på GIMP.. jag tycker om gimp också.. kommer förmodligen sitta och köra i bägge ett tag nu :P Kan ju fortfarande GIMP mycket bättre, och hittils så tycker jag det är lite trevligare.. Ps är lite hårt och elakt XD



Yeah.. det räcker väl med att säga att det är en kris-film xD fast jag ska väl inte dömma den för hårt. Den kanske har en massa frågetecken i början :o Tvivlar starkt

2010-11-21 @ 23:38:35
URL: http://onelifemylive.blogg.se/
Postat av: Bildrebecka

Jag ÄLSKAR Armageddon, haha xD

Den är nostalgi för mej, kanske det, fasst gillar skådespelarna med, särskilt han den stora svarta killen som e med i "The Green mile" o han killen som flippar ur på planeten (namn?)

2010-11-23 @ 11:40:23
URL: http://bildrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0