Kärlek.

Nej jag kan inte låta bli att göra listor... även om de känns lite fåniga xD Ska försöka ta den här på allvar ändå..

  Det här ger lite av en deja vu från tidigare ikväll då Jennys lillasyster skulle ha ingående.. nej, inte speciellt ingående.. information om våra eventuella förhållanden xD Hon lämnade det sen.. mer eller mindre

Är du i ett förhållande? Nej... inte egentligen
Har du kysst någon idag? kysst.. öh.. pussat.. ja
När går gränsen vid otrohet? Skulle inte säga att det finns någon. Det är så olika vad man är okej med och det vore dumt att kategorisera någonting som otrohet om det är okej. En gammal klasskompis sa en gång "Man ska inte titta på vad han har gjort och fundera ifall man borde göra slut, man ska känna efter ifall man fortfarande älskar honom" Det tyckte jag var fint sagt. Sen la hon dock till "Om han inte är otrogen såklart"  och där förlorade hon den nyvunna respekten..
Jag vill inte dra en linje för vad som är otrohet för otrohet i sig behöver inte få mig att sluta älska någon och då spelar det ingen roll.
Är du romantisk? Nej det tycker jag inte.. men det är ju ett jävligt luddigt begrepp rly. Jag kan med romantik till en viss grad, men jag är hellre utan xD 
Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Känns som det är väldigt mycket rätt tid vid rätt tillfälle över kärlek. Jag förstår mig sällan på mina egna förälskelser.. de flesta är såna jag nog inte skulle stå ut med att vara tsm om det kom till kritan (pojkvän förresten? när förutsatte den här listan att jag var tjej? (och heterosexuell..) jaja..)
Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? Det beror helt på vem jag är tsm med (tror jag, jag har ju egentligen inte någon bredare erfarenhet) Men en sån sorts flickvän som låter sin pojkvän spela Magic på alla hjärtans dag
Vad är viktigt i ett förhållande? Jag har en teori om att man måste tycka om varandra lika mycket för att det ska fungera. Även om man tycker jättemycket om någon så kommer det gå åt skogen om den andra tycker om en mer (eller om det känns som den gör det.. tror att det var delvis det som hände mellan mig och julle :\). Men om båda tycker om varandra litegrand, men lika mycket, så kan det funka ganska bra.
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Jodå... jag har inte riktigt någon spärr med folk jag kan gråta inför och inte. Inte för att "folk jag tycker om" skulle hamna på ena eller andra sidan (med "tycka om" antar jag att vi menar typ kär i?) det beror ju på hur bra man känner varandra..
Har du lekt med någons känslor? Nej.. Det tror jag inte :S
Hur många har du varit ihop med? EN! vi orkar inte räkna pojken i lågstadiet som nu för tiden tillbringar tiden på McDonalds med att kasta papper på folk och gömma sig bakom pelare xD (Okej då.. det var typ fyra år sen nu)
Hur länge höll ditt längsta förhållande? Nästan ett år? Eller hann det bli ett helt år? Nää?
Hur länge var ditt kortaste? Nästan ett år.. xD 
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Jag vet inte faktiskt.. klart man vill va i ett förhållande med den man är kär i när man är kär. Men jag är bra på att vara lite småkär i precis alla och då känner man sig ganska rutten om man är i ett förhållande så då är det bättre att låte bli.

Är du en bra pojk/flickvän? Huw.. inte direkt :\ (beror ju på vad man vill ha för flickvän xD) jag är dålig på att vara dedikerad flickvän. Å andra sidan kräver jag inte en särskillt dedikerad pojkvän heller (angående min teori... likvärdig dedikering (det är nog det jag menar snarare än att man ska tycka om varandra lika.. eller det också iaf)
Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? (onödigt att skriva "av motsatt kön" när vi redan förutsätter att det bara är tjejer som ska svara på det här? -.-) Ja det måste ju ha varit Julle de..
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Uh... vet inte riktigt. Tror de gifte sig ett år innan de fick mig så runt 27. sen träffades de ju ett tag innan dess.. vet inte hur länge. När de blev "tsm" mellan de att de träffades och gifte sig vet de knappt själva.
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Naj jag har svårt att tänka mig att jag kan känna mig så övertygad om att jag kommer vara kär i någon för alltid.
• Har du mest blivit dumpad eller dumpat? Jag antar att det räknas som att det var jag som dumpade Julle. så dumpat :\
Hatar du ditt ex? Verkligen inte, och jag är så jävla lycklig över att han inte verkar hata mig. Känns som vi är bättre vänner nu än vi var när vi var tsm. Han är iaf stenhårt det bästa som har hänt min självkänsla någonsin.
Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? Ja ibland. Vi har så gott som aldrig pratat om vårat "förhållande", kanppt ens när vi gjorde slut. Det är skönt, det känns så dumt att sätta namn på sånt där. Det behövs bara för att förklara för andra.. man kan ju se det som att vi blev tsm igen, men jag tycker att man fokuserar på fel saker då
Har du kvar någonting från dina gamla förhållande? Typ prylar? Jag tror inte direkt att jag har slängt nåt. Jag slänger sällan grejer i allmänhet.
Jag har en dikt som jag fick när jag fyllde 16 (G-sus.. va liten jag var xD) den hänger över min säng och är awesome ^^ Annars har jag ju minnen kvar, haha XD
När du vill ha någon, vad gör du? INGENTING! Jag är inget 'ta första steget'-människa xD Jag beter mig gärna precis tvärt emot som jag vill bara för att jag inte vill att det ska märkas att jag är kär i någon. Jag tror iaf att jag gör det xD 
Bästa raggningsrepliken? Allt plumpt och dåligt är alltid charmigt XD typ "vill du knulla?" Eller om någon kör "the naked man" (How I met your mother -referens) fan va jag skulle falla för det xD
Inga "dina ögon är som havet" -klichéer.. hu!

Hur skulle den perfekta dejten se ut? Uch, inga dejter snälla.
Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv?  Elak fråga.. Jag har många viktiga pojkar i mitt liv. Det beror på vad man menar med viktig. Den som skulle märkas tydligast om den försvann är väl förmodligen Pappa. Den som bidrar mest till hur mitt liv ser ut just nu är nog en blandning mellan Julle och Jens.
Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? "mannen i mitt liv" kan någon ge sig? Jag vill ha ett förhållande där den jag är tsm med kan vara med någon annan men isåfall skulle berätta det för mig (eller iaf inte hålla det hemligt) och om det störde mig skulle jag kunna säga det, att det här är något jag tycker är jobbigt. Så att vederbörande fick välja att antingen sluta träffa den andre, eller mig.
Att veta att den jag är tsm med har varit med någon annan är inget som jag ser mig själv sluta ett förhållande över. Det är för mig på samma nivå som om den har haft flickvänner före mig. Att personen fortfarande har ett förhållande med någon annan däremot är något som jag skulle kunna tycka är så jobbigt att jag vill ut ur relationen (något jag trodde jag skulle vara mer tolerant mot för bara någon månad sen).. Eller om personen har ljugit om andra förhållanden.. det skulle jag nog också kunna tycka var väldigt jobbigt. Visserligen så är jag nog inte upprörd så länge över att personen Har ljugit, men jag kommer alltid att ha i bakhuvet att han/hon kanske fortfarande ljuger. Och jag tror inte jag skulle orka umgås med någon jag inte tror på.. tror inte man vill umgås med någon som inte tror på en heller så det skulle nog falla samman.
Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? Jag vet inte riktigt vad det innebär, juridiskt, att gifta sig. Men det ser jag som enda anledning, att jag eventuellt skulle få en massa fördelar juridiskt av det. Skulle lika gärna kunna gifta mig med en nära vän eller nåt, hur nu de där fördelarna fungerar, för att vi ska kunna ärva varandra eller så. Giftemål har inget med kärlek att göra för mig.
Vill du ha barn? Det vore kul att ha barn, som Julle sa: "att uppfostra ett barn är som ett spel". Det vore ett kul spel. Men jag nöjer mig med sims för det får jag fucka ur på. Jag skulle vilja ha ett barn och uppfostra det och allt möjligt, men jag skulle vilja kunna lägga undan det när jag blir trött på det XD
• Blir du lätt kär? "Kär" Jag vet inte. Ibland när folk pratar om kärlek känner jag att jag verkligen inte vet vad de pratar om "Näe, det där har jag verkligen aldrig känt" nu har jag inget bra exempel (någon som mins något tillfälle? påminn mig gärna) så ibland undrar jag om jag någonsin varit kär alls. Känner flera som är lite äldre som säger att de aldrig varit kära...
"kär" ändrar betydelse. När man gick i lågstadiet var man kär hela tiden.. men man kallar det inte kär längre.
Jag tycker att jag lätt blir kär, jag blir lite kär i nästan alla, mer eller mindre. Men jag tror inte att det är den "kär" de flesta menar..
Vad faller du för? Jag måste hålla med Emelie om att Självdistans är jävla trevligt. Det har jag iaf stor respekt för. Sen är Humor den gemensamma nämnaren hos de flästa av mina förälskelser.. (sen har jag ju ganska bred humor så det krävs inte så mycket för att fylla det kriteriet)

Vad är det mest avtändande du vet? Jag har svårt att komma på nåt... Det känns som jag kan leva med det mesta xD
Hur viktigt är det att man har något gemensamt? Kudos om man hittar någon man inte har något alls gemensamt med. Jag tror inte alls det är viktigt. Jag tror man kan vara precis hur olika som helst, så länge man vet om det. Det är när man tror att man är lika men inte är det som det kan bli tokigt tror jag (exempel med ett par som tyckte om olika halvor av brödet men trodde att de tyckte om samma så de gav alltid den andra den halvan de själva tyckte bäst om för att de ville vara snälla, men de fick aldrig den halvan tillbaka och så blev de bittra). Jag tror tom att det räcker att den ena vet om att man är olika. Har man absolut ingenting gemensamt finns det ju inget att göra tillsammans (och gör man inget tsm kan man väl knappas räknas som ett par alls?) visserligen, men som sagt så tror jag inte att man kan hitta någon som man inte kan göra något alls tillsammans med för att man är så olika.
Har du fått ditt hjärta krossat? Lite naggat i kanten kanske xD fast det är bara jag själv som kan göra sånt.
Hur raggar du? Haha xD Jag mins att Love frågade en gång om jag raggade på Emil. Det var typ första och enda gången jag hört någon använda sig av det utrycket på riktigt xD Jag tror inte jag raggar.. inte medvetet iaf. Isf har jag missförstått vad som menas med det :P
Har du en ”utseendetyp” hos killar? Mja... Jag har alltid tyckt om rödhåriga människor. Och gluggar mellan framtänderna xD Men jag blir alltid lite fångad när folk har typ väldigt små ögon eller extrem uppåtnäsa eller vad som helst egentligen. ovanliga detaljer i ansiktet...
Vem var din första kärlek? När jag gick hos dagmamma när jag var typ 3-4 så gick det en kille där som var typ två år äldre än jag. Jag gjorde allt som han gjorde och följde efter honom över allt. Jag mins inte om jag var så pass liten att jag inte tänkte på det som "kär" ens. Förmodligen gjorde jag nog det.. fan jag hade ju sett Disenyfilmer långt innan dess xD Han hette Tommy. jag vet inte hur länge jag var kär i honom, men någon gång under den tiden så fick jag reda på att jag skulle få en lillebror och jag blev tillfrågad vad jag tyckte att han skulle heta. "Tommy".. och så fick det bli xD
Vad tycker du om att ligga på första dejten? kan inte säga det bättre än Emelie gjorde xD
Vad tycker du om one night stands? Vem var det som sa att dagens ungdom har förväxlat kärlek och sex.. och att det var illa?
Är kärlek allt i livet? Nej. Men flera sorters kärlekar är stora delar av mitt liv..

Kommentarer
Postat av: Gnarl

sv: ELLER HUR! Var ungefär min tanke också. Sen visade den sig ju bara vara brutalt awesome, så där gick man ju hem med vinst i underhållningshinken! :D

2010-11-08 @ 11:32:48
URL: http://garlpine.blogg.se/
Postat av: Gnarlpine

sv: OCH TJEJERNA VAR BRUTALT SNYGGA, INDEED!

2010-11-08 @ 11:41:33
URL: http://garlpine.blogg.se/
Postat av: Gnarlpine

Åååå, SKA DU? :D:D.D

Vad läskigt, men ascoolt!

2010-11-08 @ 19:04:23
URL: http://gnarlpine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0