Bättre hatad än älskad för någon man inte är.

"Citat" jag inte tycker om!


Kommentarer
Postat av: Sigge

"Bättre hatad för den man är, än älskad för den man inte är" ska det vara! OMG!



:)



Kom på att jag inte kommenterat din blogg på sjukt länge, men jag läser lika ofta som alltid, promise :D

2010-10-19 @ 22:26:01
Postat av: Vilgot

Undrar om man är någon. Jag menar man är ju snarare en blaffa programering, så att säga, än en personlighet med konstanta absoluta attributer. Man beteer sig olika olika dagar och runt olika mänskor och under olika omständigheter. "Indentitet" finns säkert bara för att lugna ner en då man börjar tänka efter vem man egentligen är så man skaffar sig lite åsikter och klädstil. "jag är sån, jag tycker så, det här är JAG"

Eller så är det bara jag som tänker för mycket. Fast jag tycker jag är ganska mycket en person och jag går sällan imot mina värderingar och är typ alltid sanningsenlig... Det finns nog indentitet på riktigt men jag kanske bara inte riktigt förstår min egen ._.

"det är inte kul att bli hatad punkt"

det är mitt citat. :P

2010-10-19 @ 22:45:56
Postat av: Linus

Sigge: det spelar ingen roll! det har ju samma betydelse xD And I don't like it :)

I go with Vilgot.. det är inte kul att bli hatad :(

2010-10-20 @ 00:55:39
Postat av: Bildrebecka

Jag tror mer citatet står för att man ska våga vara den man är och inte göra vadfan som helst bara för att folk ska tycka om en, för då e det ju ändå bara ytligt och då kan man lika gärna strunta i dem ytliga människorna och vara hatad av dem för med bra människor kan man vara sej själv och vara älskad, win win lixom :D...det e så jag väljer och se på citatet iafall ;)

2010-10-21 @ 18:18:32
URL: http://bildrebecka.blogg.se/
Postat av: emelie

+1 på Rebecka, håller klart med henne.



Sen tycker jag inte om ordspråk öht, alla har en så jobbig "skyll dig själv, du är sämst och jag är så jävla smart"-attityd som jag hatar! xD

2010-10-21 @ 21:31:51
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Sigge

Bekka sa det väldigt bra, handlar ju inte mycket om hat överhuvudtaget tycker jag, isf måste man ha gjort ganska mycket fel först :)

2010-10-22 @ 01:58:14
Postat av: Bildrebecka

Yey jag e cool ^^

Nä men det stämmer som emelie säger, citat e ofta väldigt överdrivna typ x)

2010-10-22 @ 19:56:21
URL: http://bildrebecka.blogg.se/
Postat av: Linus

Det är klart att tanken bakom citatet är att man ska våga vara sig själv och inte bry sig om de som inte tycker om en och fokuser på dem som faktiskt gör det... Det förstår jag också -.- och det är ingen dum tanke.

Det jag inte gillar är hur citatet förmedlar den tanken.

För tänk om det inte finns de där bra människorna som älskar en ändå? det är så jag ser på Citatet. "Det" tycker att även om alla hatar dig så ska du inte ändra på dig. Och det känns som Citatet kommer från de där människorna som är sig själva och ändå är älskade, men ändå tror att de vet något om att välja mellan att vara hatad eller att inte vara sig själv.

Och det är det citatet behandlar (skulle jag säga) ifall du har valet mellan att bli hatad för den du är eller älskad för den du inte är. Om inget annat alternativ finns. Om du inte kan bli älskad för den du är. är det ändå bättre att du fortsätter vara dig själv.



Alla vet hur det är att vara hatad, eller iaf inte omtyckt av någon.. men jag tror inte att någon av er har varit med om att bli hatad av alla.. jag har det iaf inte



Visst, man kan vara hatad för den man är men sammtidigt älskad av andra. Men på samma sätt kan man vara någon annan än sig själv i vissa sällskap där ens riktiga personlighet inte är accepterad, och sen är man sig själv i andra sällskap där det är accepterat.

Om man inte ser på citatet så så tycker jag att det blir ett helt poänglöst citat..

2010-10-23 @ 14:52:23
URL: http://onelifemylive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0