kompakt

Jaa... så är det
Det är frost ute. svinkallt. jupp.
men jag hittade en buss. lyckades timea en snarare. 160 från årstaberg. tog mig tio minuter mindre ungefär att komma hem och var betydligt varmare sista biten. Hade jag gått typ fem minuter senare hade jag kunnat timea buss 134 också som går från.. uppe. vid broarna.. där. yeah. då hade det varit ännu varmare. jag kanske ska skaffa mig koll på när de där bussarna går. klur. så jag slipper frysa. för det är vinter nu. och då är det kallt.
inte för att jag har så mycket kontroll över när jag går. kontroll har jag men jag anpassar mig ju oftast efter när andra går så då spelar det ju ingen roll. Kanske om jag har lite kort om tid på mig så om jag vet om det kan jag skynda på.. men hur ofta kommer det hända? inte ofta. och det krävs ju bara att jag är tio minuter tidigare än bussen för att jag inte ska ha något för att vänta på den. hur ofta går den då? en gång i halvtimmen säkert. på den halvtimmen är det upp till tio min innan bussen går som den är värd att vänta på och upp till fem minuter efter som jag kan ta en buss innan. Det är ett spann på en hel kvart som jag kan åka buss varje halvtimme. Då är det ju faktiskt ganska troligt att jag kan ta buss. så trevligt.

Imorn blir det läsa jungelboken för hela slanten. inte något jag ser fram emot alls. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0