Monica!

Uppe med tuppen idag.. shit :o

Igår efter skolan när jag sagt hejdå till Sigge och Jens var det 5 minuter tills tvärbanan skulle komma så jag gick runt lite bland valstugorna. Min plan var att norpa åt mig lite pins.. jag gillar pins ^^ men istället hittade jag en elcykel med solpaneler på pakethållaren och två diskborstar hopknutna till ett kors fästa under styret. Jag gick runt den en sväng och kollade på den. Den var gammal och rostig och dan.. precis när jag var på väg därifrån dök det upp en man som såg mer eller mindre luffig ut och sa att det var hans cykel om det var den jag hade tittat på. "Ja" sa jag "den var väldigt häftig".. vi pratade en stund om cykeln, hur han hade gjort den, den hade hållt sen 60-talet "och jag själv har hållt sen 50-talet, vi får se vem som brakar ihop först", han berättade att folk slänger mycket användbart, han hade gjort Två hela datorer, med skärm och tangentbord och hela kittet, enbart av sånt han hittat i soprum. Sen pratade vi politik och "vart är sammhället på väg" ett tag.. han hade blivit av med sitt jobb under Aliansens styre så han var lite bitter på dem, sen hade det väl kanske i huvudsak med ekonomiska krisen att göra kanske.. men det sa vi inget om. Han berättade att han hade jobbat som Jazzmusiker ett tag, sen hade han varit diskare, och ett krongligt ord som innebar att han lödde kretskort.. han hade gjort en hel del. Nu var han deltidsanställd någonstans.. vet inte var. han var aktiv i små kulturförenigar som hade öppna scener och poesiafnar och liknande events, han var väldigt passionead över sånt. Vi pratade lite om vad jag hade tänkt mig i framtiden, utbildningar och Job och sånt. Jag sa att det egentligen inte var så noga vad jag gjorde, har man en hobby som jobb så kan den ju lätt bli förstörd, och så länge det är bra stämning mellan människorna på sitt arbete så trivs man ju tillräckligt. Det tyckte han var en bra inställning. Jag missade 8 tvärbanor när jag stod och pratade med honom, jag räknade dem inte då, men jag kom fram till att det måste ha vart nåt sånt.

Sen åkte jag hem. Åt mat och somnade en timme framför tv:n. När jag vaknade drog jag till Jens. Vi träffade Albin utanför Coop i Axelsberg (det var planerat..XD) sen gick vi till honom och såg ingen bor i skogen.. Fy fan va roligt XD så såg vi lite annat flumm på youtube och delar av en gammal sräckfilm som Albin laddat ner av misstag ^^

Jag ska börja cykla dit mer för fan va det går fort att ta sig hem, och dit med. jag hade inte riktigt grepp innan om hur mycket snabbare det går att cykla egentligen..

Idag ska vi till mormor och morfar tror jag för mormor fyller år i veckan. Mamma ska stanna över natten, vi andra kommer hem ikväll.. inte för sent hoppas jag om vi skulle se Alien 4.. får kolla det.

NU ÄR DET SLUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0