Eskapé -funny it's spelled just like the word 'eskape'

Jenny frågade idag.. lite från ingenstans.. hur jag blir när jag blir nere. (rent tekniskt sett så frågade hon Jens också.. men han satt långt bort och.. gjorde nåt annat.. han lyssnade inte (ingen bryr sig -.-)) Jag hade väldigt svårt att svara på det, för när jag inte är nere, eller deppig eller whatever.. då känns det som jag aldrig är det. Det är ju smidigt på ett sätt, men varför skulle jag egentligen vara mer glad när jag är glad om det inte känns som jag brukar vara ledsen? Det hjälper väl för att inte älta saker I supose.
Det hela påminner om när jag blev mobbad i mellanstadiet, om man kollar till definitionen av mobbning så var jag definitivt mobbad, och jag kände mig mobbad. men nu tycker jag inte riktigt att jag var mobbad längre.. för nu är jag glad så jag har aldrig varit ledsen..

men när jag väl blir nere så blir jag inte så speciellt deppig heller egentligen.. jag får ingen lust för saker. Det är typ de.. jag har aldrig ens varit i näheten av "hoppa från västerbron"-tankar, eller ens "poka mig med vassa saker"-tankar... visst har jag funderat över ifall jag skulle hoppa från västerbron, och visst har jag pokat mig själv med vassa saker... men det är aldrig när jag är ledsen, bara när jag har tråkigt. För "om jag dog"-tankar är väldigt intressant tidsfördriv :o
Ibland stör det mig att jag haft ett sånt I-lands-liv för jag tycker om att skriva (även om jag inte har gjort det ordentligt på väldigt länge) och så gott som alla författare har ett traumatiskt förflutet. (och jag känner inte att blivit mobbad 2 år i grundskolan räcker för att räknas som traumatiskt.. alla har haft någon sugig period i sitt liv (och jag har egentligen bara sett positiva konsekvenser av den mobbingen... utom den lilla detaljen att min självkänsla är lite piss, iaf i vissa situationer/sällskap. Men det är möjligt att den hade vart det ändå.. eller så hade jag vart ett självgott kräk, vilket jag inte skulle föredragit så..))



Sen såg jag en tjej som sprang till tvärbanan på vägen hem.. Jens skulle gillat henne, hon rusade som om hon hade en flock galna monster-grisar efter sig ^^

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vet, tänka på hur det skulle bli om man dog är faktiskt väldigt ... givande? Jag brukar "planera" min begravning, eller ja, mest musiken jag skulle ha. Inte för att jag planerar att dö, mest bara för att jag har tråkigt, haha.

2010-09-12 @ 23:04:17
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Emelie

Just det: Blev du mobbad på mellanstadiet? Vad jobbigt :( stackars. Vad gjorde dom? :(

2010-09-12 @ 23:05:15
URL: http://heatwawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0