*jag

wahahaha!!
Jag är sjuk :(
Helt okej helg att vara sjuk på tho.. inget särskillt intressant händer.. yay :)
Borde ha åkt in till banken idag dock men det orkade jag inte.. synd. Fast jag funderar ifall banker har öppet på lördagar anyways så det var nog lika bra att jag var sjuk och inte kunde göra det..

Tänkte att jag skulle göra Emelies film-lista istället.. utan trevliga bilder för det är jag för lat för ^^

Jag kan säga alla repliker i medans jag tittar:

Är nog ingen film som jag sett sönder så brutalmycket.. Men i Lejonkungen kan jag alla repliker som var med på talbandet jag hade som liten xD

Får mig att skratta:

Sleepless in seattle.. skrattar Åt.. skrattar väldigt mycket åt.. xD

Får mig att gråta:

Paulie!! Det finns många filmer som jag grät när jag såg den första gången.. ofta är det bara slump vilket humör jag är på om saker får mig att gråta.. Paulie gråter jag till, inte bara varje gång utan nästan hela jävla filmen! Jag är helt snurrig när den är slut.

Får mig att vilja sjunga:

Tarzan, jag kan inte alla repliker.. men jag kan alla sånger.. både på svenska och engelska.. får börja kolla på den på franska eller nåt xD

Som jag kan identifiera mig själv i:

Horton. Ibland känner jag mig väldigt mycket som Katie. Hela filmen känns sådär intern som jag kan känna mig ibland också.
Annars kommer jag bara på filmer som jag inte riktigt tyckt om för att karaktärerna har haft för mycket av det jag inte gillar med mig själv.. Vicky Christina Barselona och Hanna och hennes systrar bla

Som jag vill uppleva själv:

Amelie från montmartre.. så jävla cool story. Lagom gullig och off..

Var min favoritfilm som liten:

Askungen var tydligen väldigt populär när jag var riktigt liten.. "igen, igen" satt jag och sa när jag hade sett hela xD

Är snyggt gjord:

Fight Club.. bra film på många sätt.. väldigt snyggt gjord
Scott Pilgrim vs the world imponerade på mig som fan också..

Har ett viktigt budskap:

Polarexpressen! Tomten finns! Våga Tro :) Skitputtinuttigt xD

Är vacker:

Hero.. *droool* :D
Eternal sunshine of the spotless mind är inte så illa pinkad den heller..

Som jag vill se nu:

Skattkammarplaneten :D Fick den i julklapp och det var länge sen jag såg den. Den är bra! Total rippoff på skattkammarön ofc.. så man blir lite lagom felallmänbildad också.. alltid nice :)



De bästa filmerna..
Amelie från montmartre
Hero
Fight Club
Eternal Sunshine of the spotless mind
Tarzan
Horton
Scott Pilgrim vs the world
Butterflyeffekt
Memento
Spirited away
Avatar
Sagan om ringen Triologin

Inte alls i ordning såklart.. och de är säkert fler.. jag kommer aldrig på alla bra filmer när jag försöker.. om ni har koll på andra filmer som jag tycker är bra, påminn mig xD

Nu ska jag ta och se skattkammarplaneten tror jag ^^

Kommentarer
Postat av: Vilgot

Din filmsmak är tumme upp

2011-01-31 @ 23:46:43
Postat av: Linus

^^

2011-02-01 @ 16:41:03
URL: http://onelifemylive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0