kommer

min musk är väldigt rörigt uppdelad på spotify..
Jag har har en hel del spellistor som bara innehåller en låt. Såna låtar jag försökt eller försöker eller har lärt mig spela på whatever instrument.. sen finns det några spellistor som är andras.. i början av spotifyes.. tid? så om man skickade en lista till någon annan och den bara typ tittade på den så lades den till bland dens listor.. nog för att jag skulle ha sparat dem ändå bara för att kunna komma åt dem ifall jag hade lust även om det kanske inte är musik jag lyssnar på så mycket egentligen. De flesta av dessa listor är Philips.. en är Jens och en är Ciccis (fast det var bara Philips som la till sig själva..)
Sen har Julle en egen spellista.. med musik som vi båda kan med att lyssna på xD Kompromisslistan :)
och så har vi ett gäng listor som är soundtracken från diverse filmer (Tarzan, Bambie, Pocahontas, Pirates of the carabean, Lejonkungen ett och två.. opch säkert nån mer.. och det är hela soundtracket.. inte bara "låtarna")
Ingen av de här listorna är egentligen något som jag lyssnar på.. som lista. Jag har en till lista som är det jag lyssnar på, då plockar jag från alla de där listorna (+en till lista med helt diverse-grejer) och muchar ihop det i en enda röra.. ingen idé att vara finkänslig med ordning och sånt för jag kör på shuffle ändå. Känner mig lite hårdhänt mot musiken xD
Så vilka låtar har jag utsorterade just nu? Och vart har jag fått dem ifrån?

  • Kids -MGMT (Den här är med i 4 chord song och jag tyckte den var bra när jag kollade upp den men eftersom jag lyssnade igenom alla 4 chord songs som jag inte hade hört och gillade flera så mindes jag inte den här speciellt. Sen tipsade Cicci om MGMT och då fastnade jag för den här eftersom den kändes bekant.. upptäckte sen när jag lyssnade igenom 4 chord song igen att det var samma (viedon är läskig ^^))
  • Golddust - DJ Fresh (Julles visade videon på Youtube.. egentligen ska man ha videon när man lyssnar på den för videon äger! men låten är också trevlig, och påminner en om videon xD Det är så omständigt att lyssna på musik på youtube, jag gillar det inte riktigt)
  • Whenever - Shakira (Shakiras röst äger.. jag vet inte när jag först lyssnade på henne, lågstadiet... men jag tog upp det igen i somras när fotbolls-vm-låten kom ut)
  • Waka Waka - Shakira (Well taa... xD Fotbolls-vm-låten..)
  • Haven't met you yet - Michael Bublé (Tror att han gjorde reklam för sig på Spoty och så kollade jag upp det och tyckte om en låt)
  • Love Song - Sara Bareilles (Något åt liknande hållet tror jag.. råkade hitta bara)
  • 11th Dimention - Julian Casablancas (Julle visade mig, han har i sin tur fått den från Behin.. förutom Boom box har jag inte hört någon annan låt av honom, men Julle har sagt att han inte har nåt annat att hänga i julgranen och jag litar på hans omdöme.. även fast vi inte har samma musiksmak alls xD för nu så får det vara bra ändå xD)
  • Misery Buisness - Paramore (Hittade när jag kollade upp Paramore efter att Albin pratat om dem)
  • Hey there Delilah - Plane white T's (Gick på radio den perioden då jag lyssnade mycket på sånt..)
  • September - Earth, wind & fire (Pappa lysnnar på.. lite iaf. Så den har jag lyssnat på länge)
  • Only fooling myself - Kate Voegele (Spotify reklam tror jag..)
  • Baba o'riley - The Who (Intro-musiken till CSI-NY och jag har alltid tyckt om den lilla bit som är med där. Sen visade Julle mig orginalet, innan visste jag inte alls vilka det var så jag orkade inte engagera mig i att leta upp dem)
  • You belong with me - Taylor Swift (Har lyssnat lite på en annan Taylor Swift låt som jag tror jag hittade via ett youtube montage-klipp och så kollade jag väl upp vad mer hon gjort och hittade den här)
  • Lät du henne komma närmre - Melissa Horn (Också Spoty-reklam.. inte den enda låten av henne jag snappade upp från det dock.. lyssnar bara inte på dem nu)
  • Gone, Gone, Gone - Robert Plant, Alisson Krauss (det här är lite intressant för jag kollade igenom min lista med random låtar och där fanns två låtar med alisson som jag inte har något minne av att ha lagt dit. När jag lyssnade på dem hade jag endast ett vagt minne av att ha hört dem förut så jag har faktiskt ingen aning om vart de kommer ifrån)
  • Satelite - Lena (Melodifestival-vinnaren förra året? Minns inte säkert när det var xD)
  • Lover - Lisa Miskovsky (Antagligen också spotifyreklam)
  • Babylon - Angus & Julia Stone (Hörde Angus och Julia på Jens spellista, kollade upp dem och hittade den här låten, jag kände svagt igen den, vet inte om den bara liknar något eller om jag faktiskt hade hört den innan. Den är hur som helst väldigt trevlig)
  • If I ever feel better - Phoenix (Jens visade en låt som han hört från Albin när vi var hos Jenny när hon fyllde år.. den har underbar bas.. bas äger.. jag har lärt mig den.. någorlunda, men det var ett tag sen jag spelade nu så jag har säkert glömt den igen)
  • Time to pretend - MGMT (en annan MGMT-låt som jag fastande för. Denna är inte med i 4 chord song dock :))
  • Hos dig är jag underbar - Patrik Isaksson (Mamma lyssnar på honom så det är också något jag har lyssnat på sen jag var liten. Mamma och Pappa har väldigt olika musiksmak.. väldigt olika)
  • Anywhere is - Enya (Enya var också något som lyssnades på när jag var liten.. inte väldigt mycket men jag har starka minnen av det och jag återupptäckte henne när jag får några år sen hörde May it be på radio och inte kunde placera den fören en Kpw-männska lite random länkade till den på youtube.. lite liknande story som med Heartbeat av the Knife.. förlorade nostalgi-låtar är nice)
  • Beautiful Soul - Jessie McCartney (Hittade via någon motage-video på youtube)
  • Sore Thumb - Fujiya & Miyagi (jens satt och lyssnade på Collarbone av dem någon gång när vi satt på msn för ungefär ett år sen? jag lyssnade på den och blev tvärkär i basen, de har många trevliga basgångar, men just nu är det den här jag gillar mest.. det går i vågor det där)
  • Impossible - Shout out louds (från Ylva.. mins inte hur det gick till tho xD)
  • Dance anthems of the 80s - Regina Spektor (Sigge hade lagt upp Fidelity-videon på sin blogg och I'liked it lots ^^ Jag lyssnar faktiskt när folk lägger upp musikvideor.. ibland (A))
  • Hands held high - Linkin Park (gick också på radio den perioden jag lyssnade som mest, Och matilda lyssnade mycket på dem då så jag kunde få låtarna från henne, hon laddade ju ner, jag var för feg för det ^^)
  • Solsken - Gyllene tider (Också musik jag har fått från mamma. Per Gessle måste vara den artist jag lyssnar på mest musik av, och har gjort längst. De flesta har jag antingen nyss upptäckt eller så är det bara några enstaka låtar som jag verkligen lyssnar på. Det är därför jag låter honom sammanfatta min musikstil om folk frågar.. inte så att jag gillar honom bäst. Jag har förresten fått intrycket att han är ganska otrevlig som männsika xD Vart jag nu har fått det ifrån, inte som att jag har träffat honom och jag bryr mig inte om artister tillräckligt för att kolla intervjuer och sånt med dem.. Det är säkert off, jag har väl drömt att jag träffat honom och han var ett kräk eller nåt i den stilen och så har det hoppat in i mitt undermedvetna :P)

Jupp.. det är väl mest jag som tycker det här är intressant :)
Eftersom mitt wow är allmant elakt mot mig så går jag väl och lägger mig nu. Senaste kvällen på länge.. fan va tråkig jag känner mig
Kollade när jag borstade tänderna och det ligger fan nåt i det Julle sa på vägen hem, det syns redan skillnad. Mina tänder är rakare nu, iaf den tand som man kunde se satt snett.. fan va läskigt ju! Min fucked up hörntand är borta :( Jag tyckte ju inte illa om den, tyckte snarare den var lite behaglig, den hade självdistans, och gjorde munnen mindre seriös. Anlednigen till att jag ville ha tandställning har ju aldrig varit för att få snyggare tänder utan för att slippa probem med dem, som blåsor och eventuella skavningar som tandläkaren skrämt i en kunde komma i framtiden :\


Kommentarer
Postat av: Emelie

zOMG. The Who! :D

2011-01-15 @ 09:33:29
URL: http://heatwawe.blogg.se/
Postat av: Linus

Haha ^^ Såklart :D

2011-01-15 @ 12:55:09
URL: http://onelifemylive.blogg.se/
Postat av: Bildrebecka

Solsken - Gyllene Tider <3

Vi vet alla att jag ÄLSKAR Per Gessles musik! ^^

2011-01-15 @ 19:25:21
URL: http://bildrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0