du

Happ här sitter jag och har ett gäng grejer att fixa till imorgon, visserligen inte stora grejer. Men grejer non the less.. och jag har sådär trevligt småont i magen. Förmodligen är det mensverk, det är nog den tiden nu.. tror jag.. jag har inte koll på det längre.. jag orkar inte bry mig. Men förmodligen är det så för inte fan brukar jag bli på såhär jävla dåligt humör av lite ont i magen.. xD


Jag och Jens var på stadsbiblioteket efter skolan och lånade böcker till engelskan. Vi ska läsa faktaböcker, som gärna får vara kopplade till "miniprojektarbetet" som vi ska göra (om jag känner Leif så kommer det inte bli så mycket mer "mini" än vårt vanliga projektarbete :\ Jag lånade en bok från Matematik-hyllan som jag inte riktigt hängde med på vad det var när jag lånade den XD Men nu när jag kollat upp den noggrannare så har jag upptäckt att den handlar om spelteori.. på det temat som John Nash (Russel Crowe i A Beautiful Mind) "upptäckte". Det kallas prisoner's dilemmma (Boken heter så xD) och det handlar om att om två personer, genom att handla på det sätt som är mest fördelaktigt för dem personligen, får det totalt sett mindre fördelaktigt då de samboterar för varandra.
I exemplet är det två brottslingar som blir förhörda separat och de får båda erbjudandet att om de skvallrar på den andra så får denne 3 år, medan man själv går fri. Om den andre också skvallrar får dock bägge 2 år var. men om båda två håller käften så får de bara 1 år var.
Eftersom de inte kan komunicera med varandra så kommer den enskilde individen alltid att få ett kortare straff om han skvallrar... snorigt..
Det var ju intressant för en bok tagen ganska mycket at random så de e nice ^^



Såg Härmed förklarar jag er Chuck och Larry. komedi om två killar som låtsas vara gay och gifter sig för att kunna överföra pensionsbesparningar till den ena killens barn ifall han dör så de inte blir massa fattiga och jobbigt :\
Men de får myndigheter efter sig som snokar för att de misstänker att de är bedragare.
Jag blir lite orolig. Inte kan det väl seriöst fungera så i USA? Att man inte får gifta sig om man bara gör det för perksen? Det är ju helt jävla skitstört!
Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det ver något de hittade på för att filmen skulle gå ihop.. *morr* :(

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEEEJ CISSI

2011-01-23 @ 21:51:15
Postat av: Linus

Haha ^^ HEEEEEJ :D

2011-01-23 @ 21:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0