Gott Nytt År ^^

Nyårsafton.. jag gick upp klockan 2.. skulle äta lunch då och sen åka och spela innebandy med familjen och mammas systers familj. Allmänt otagg var jag och alla tog det mycket seriösare än vanligt.
Det är jobbigt att spela med folk som tar det seriöst när man själv bara spelar för att det är kul. Förmodligen är det ganska jobbigt att spela med folk som bara spelar för kul om man själv spelar seriöst också, säger inte att folk som tar det seriöst gör fel xD vi borde inte spela tsm bara..
Efter innebandyn (som jag smet något tidigare från för att jag inte var på humör) så åkte jag hem igen och hann vara hemma i ungefär 20 minuter innan jag var tvungen att dra iväg igen för att träffa Jens och Jacob i Liljeholmen och sen vidare till Moa i telefonplan.
Fick vänta nästan en halvtimme på tvärbanan. Det var kallt och mindre roligt, men det är över nu xD

Moa hade lagat wok åt oss ^^ jag var inte jättehungrig dock då mamma hade tvingat i mig lite "förrätt" innan jag åkte.. suck..
Vi åt wok och spelade spel och så dök Sigge, Emelie och Albin upp efter ett tag. Albin hade vart på Kims fest men flytt. Vi hoppades att han skulle komma som kyckling, men sån tur hade vi inte. Vi var glada att han kom iaf :)
Så såg vi Dawn of the dead.. 2? Gamla filmen från.. när det nu var xD Vi hade tänkt se 1:an först, men den var med kommentator-spår och det orkade vi inte lyssna på.. 2:an fick det bli. De fungerar fristående.

Vi satte inte på den fören lite över 11 så vi fick pausa i mitten för att gå ut och titta på raketer. Tjoho! Det small mest på himlen, men en hel del på marken också.. för mycket inkompetenta idioter som smäller raketer för att det ska kännas riktigt bra. Men sålänge det går bra så orkar man inte bry sig om det..
Personligen tycker jag att de där lyktorna som flyger runt är mycket mysigare. om alla hade tänt såna.. fan va fint det hade blivit.. förmodligen xD hade nog föredragit det framför raketer om jag fått välja.

Sen såg vi klart på filmen. Jag blev degraderad från soffan till golvet.. gjorde inte massor. Fast det var allt bekvämare i soffan xD Efter den satte vi på 28 dagar senare (Zombie-temat var medvetet) som jag dåsade bort lite ifrån. Mådde inte jättetoppen.. fick gå ut på balkongen och ta frisk luft lite nu och då. Hjälpte..

Vi (mest Albin) bestämde oss för att vi skulle gibba på morgonen. Eftersom jag vet med mig att jag gärna vaknar lite illamående när vi bestämmer sånt och att jag inte gärna går upp efter att ha sovit 3-4 timmar om jag inte verkligen verkligen måste så tyckte jag det var bättre att inte sova alls. jag hade ju faktiskt varit uppe till 7 dagen innan utan problem så det skulle nog gå bra. Men då hade jag varit mer aktiv.. man blir så jälva körd av att se film. huwa.
Vid 3-4 tiden? 5 kanske.. vet inte. när vi hade sett klart 28 dagar senare iaf så började folk tycka att det var dax att gå och lägga sig. Emelie hade repat sig från sitt migränanfall så Moas säng var ledig igen. Hon, Robert och hennes två kompisar jag aldrig träffat förut (tror jag?) och inte mins vad heter försvann in i Moas rum..
Vi andra tittade på Futurama. Jag flyttade upp till armstödet på soffan för att inte somna. Fungerade. Jens och Jacob däckade dock ganska bra på golvet och när moa kom med lakan till soffan och ett täcke så flyttade Jacob upp i soffan och så somnade de ordentligt. Sigge och Emelie satt i fotöljen.. vete fan om de sov eller inte.
När filmen var slut tittade jag och Albin på fyra avsnitt av tv-serien och sen diskade vi. När vi diskade vart jag helt pigg igen. Inte trött och inte alls illamående heller. Det är roligt hur mycket det spelar roll va dman gör.

När vi diskat klart allt och inte kunde hitta något mer att städa undan så satt vi i vardagsrummet ett tag. Emelie hade flyttat till köksbänken.. som stod i vardagsrummet och var aldeles för liten för att sova på.. Sigge var också vaken. Moa vaknade också och kom och var glad för att vi hade diskat. klockan var nog halv 8 ungefär.
Jacob vaknade och vi kollade upp när bussen gick. Moa verkade vilja lägga sig igen, men hon var tvungen att låsa efter oss när vi skulle gå så vi väckte Jens och drog iväg.

Frukost på McDonalds. Sen in till skanstull där Playz inte alls var öppet så vi åkte vidare till IO som inte heller var öppet och sen till McDonalds vid Rådmansgatan.
Julle kom dit när han vaknat, klätt på sig, ätit frukost och allt sånt där som man gör på morgonen. Jag virkade. Albin halvsov på bordet. Emelie och Jacob hade åkt hem för de skulle inte med och spela wow..
Alla utom Julle var lite härligt dåligt humör. Jag och Albin för att vi inte sovit och var trötta trötta trötta, Jens och Sigge för att det var morgon och de inte sovit jättetoppen och de inte fått duscha och borsta tänderna och allt sånt där som kan göra en grinig, jag vet väl inte precis varför. Så det var lite småkivningar om hur Playz stavas och alllmänt inte underbaraste stämningen kanske, men så får det vara ibland.. folk kändes nog extra ovanligt griniga för att jag själv var grinig också xD
Tillslut var klockan 12 och Playz hade öppnat. Vi drog dit.. vi spelade i 4 timmar sen var jag så trött att jag somnade vid skärmen och Mamma hade blivit tillräckligt orolig för mig för att ringa hem till Jens, trots att jag smsat pappa och sagt att jag levde och att min mobil hade slut på batterier, så då var det dax att gå.
Jag kom hem, åt lite middag och somnade vid 7 ungefär.

Nu har jag vaknat igen.. vaknade runt 5-6 tror jag. Duktig Cissi ^^


Kommentarer
Postat av: Agnes

Haha, shit vilken detaljerad beskrivning av ditt nyår XD Gillar delen när alla var griniga, haha XP

Gott nytt år Cissi! ^^

2011-01-06 @ 20:47:59
URL: http://agnesmasterworks.blogspot.com
Postat av: Linus

Haha ^^ ja jag gillade också den delen

Gott nytt år!! :D:D:D

2011-01-08 @ 14:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0