Problem...

Pusselhädning..
När jag lägger pussel.. då tillbringar jag åtskillig tid med att bara sitta och stirra på bitarna. det är väldigt lite tid som går åt till att flytta bitar. Jag rör nämligen inte en bit fören jag är säker på att den passar där jag tror att den ska passa.
När jag sen pusslar tillsammans med mamma, hon sitter och vrider och vänder och flyttar runt alla bitar överallt hela tiden och plötsligt *poff* så passar någon någonstans, då blir jag jättefrustrerad. Det käns som hon hädar. Det är inte tillåtet att förgripa sig på bitarna på på det viset XD
Och jag sitter där och kniper som fan med skinkorna för att inte rycka biten ur handen på henne.. (nej jag blir inte seriöst upprörd, jag klarar av att lägga pusslet ändå) men det är lite intressant ändå.. lite förståelse för att det blir religionskrig, även om det är jävligt dumt.

Det är tydligen ett problem med folk som slänger sina granar på ställen där man inte får slänga sina granar.. så vi räknade lite på det (as we do..)
Det lär finnas ungefär en halv miljon julgranar i stockholm, och på samma område finns ca 10 återvinningsstationer. Om ungefär hälften av dessa granägare slänger sina granar på återvinningsstationen under en tiodagarsperiod runt tjugondag-knut (de andra bor i villa eller är såna som har kvar sin gran till maj eller nåt åt det hållet) så betyder det 2 500 granar per återvinningsstation och dag. Återvinningsstationen har öppet 10 timmar om dagen 250 granar i timmen blir en gran var 15:e sekund. Det är inte rimligt... Även om vi skulle öka upp det till 40 återvinningsstationer så skulle det bli jobbigt med en gran i minuten. Inte underligt att folk slänger sina granar på andra ställen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0